BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Sayı: 1 - 2014, 63 - 75, 25.10.2014

Öz

To Heidegger, being is unde rstandable with be-ing. The comportment of be-ing or existing means a whole structure of human being. He understands beingsas in his being with-in-the-world rather than theoreticalunderstanding.Thus, Heidegger understands human being in the context of worldliness contrary tothe difference between cogito and being by Descartes and Kant.

Kaynakça

  • Camcı, C. (2014). Heidegger’de Zaman Kavramının Varlıkla İlişkisi. Antalya: Yayımlanmamış Kitap.
  • Camcı, C. (2010). Aydınlanmanın Kurgusal Olanağı Olarak Özgürlük Etik İlişkisi. İsmail Serin (Ed.), Birinci Uluslararası Felsefe Kongresi/Eşitlik, Özgürlük, Kardeşlik (s. 789-806). Bursa: Asa.
  • http://philosophy.uludag.edu.tr/ufk/sites/default/files/978-975-8149-42-1.pdf
  • Cassirer, E. (1996). Kant’ın Yaşamı ve Öğretisi. Doğan Özlem (Çev.). İstanbul: İnkılâp.
  • Descartes, R. (1998). Anlığın Yönetimi İçin Kurallar ve İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar. Aziz Yardımlı (Çev.). İstanbul: İdea.
  • Guignon, C. B. (1983). Heidegger and the Problem of Knowledge. Indiana (USA): Hackett.
  • Heidegger, M. (2008). Varlık ve Zaman . Kaan H. Ökten (Çev.). İstanbul: Agora.
  • Heimsoeth, H. (2007). Kant’ın Felsefesi. Takiyettin Mengüşoğlu (Çev.). Ankara: Doğu Batı.
  • Polt, R. (2005). Ereignis. Hubert L. Dreyfus, & Mark A. Wrathall (Ed.), A Companion To Heidegger (ss. 375-391). USA: Blackwell.
  • Tümkaya, B. (2010). Heidegger’in Batı Metafiziğine Yönelik Tedirginliği ve Modern Özne Eleştirisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Uzun, E., Güçlü, B., Uzun, S., & Yolsal, Ü. H. (2003). Felsefe Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Yalçın, Ş. (2010). Modern Felsefede Benlik. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.

Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık

Yıl 2014, Sayı: 1 - 2014, 63 - 75, 25.10.2014

Öz

Heidegger’e göre varlık, var-olmakla anlaşılabilendir. Var-olma davranışı ya da var-oluş, insanın bütünsel yapısını ifade eder. O, var olanları kuramsal olarak anlamaktan çok, dünya-ile-birlikte-var oluşunda anlar. Bu yüzden Heidegger insanı, Descartes ve Kant’ın cogito’yla var oluşa getirdiği ayrıma karşı, dünyasallık bağlamında anlar.

Kaynakça

  • Camcı, C. (2014). Heidegger’de Zaman Kavramının Varlıkla İlişkisi. Antalya: Yayımlanmamış Kitap.
  • Camcı, C. (2010). Aydınlanmanın Kurgusal Olanağı Olarak Özgürlük Etik İlişkisi. İsmail Serin (Ed.), Birinci Uluslararası Felsefe Kongresi/Eşitlik, Özgürlük, Kardeşlik (s. 789-806). Bursa: Asa.
  • http://philosophy.uludag.edu.tr/ufk/sites/default/files/978-975-8149-42-1.pdf
  • Cassirer, E. (1996). Kant’ın Yaşamı ve Öğretisi. Doğan Özlem (Çev.). İstanbul: İnkılâp.
  • Descartes, R. (1998). Anlığın Yönetimi İçin Kurallar ve İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar. Aziz Yardımlı (Çev.). İstanbul: İdea.
  • Guignon, C. B. (1983). Heidegger and the Problem of Knowledge. Indiana (USA): Hackett.
  • Heidegger, M. (2008). Varlık ve Zaman . Kaan H. Ökten (Çev.). İstanbul: Agora.
  • Heimsoeth, H. (2007). Kant’ın Felsefesi. Takiyettin Mengüşoğlu (Çev.). Ankara: Doğu Batı.
  • Polt, R. (2005). Ereignis. Hubert L. Dreyfus, & Mark A. Wrathall (Ed.), A Companion To Heidegger (ss. 375-391). USA: Blackwell.
  • Tümkaya, B. (2010). Heidegger’in Batı Metafiziğine Yönelik Tedirginliği ve Modern Özne Eleştirisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Uzun, E., Güçlü, B., Uzun, S., & Yolsal, Ü. H. (2003). Felsefe Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Yalçın, Ş. (2010). Modern Felsefede Benlik. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senem Önal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 1 - 2014

Kaynak Göster

APA Önal, S. (2014). Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık. Kilikya Felsefe Dergisi(1), 63-75.
AMA Önal S. Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık. KFD. Ekim 2014;(1):63-75.
Chicago Önal, Senem. “Kartezyen Özne Ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık”. Kilikya Felsefe Dergisi, sy. 1 (Ekim 2014): 63-75.
EndNote Önal S (01 Ekim 2014) Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık. Kilikya Felsefe Dergisi 1 63–75.
IEEE S. Önal, “Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık”, KFD, sy. 1, ss. 63–75, Ekim 2014.
ISNAD Önal, Senem. “Kartezyen Özne Ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık”. Kilikya Felsefe Dergisi 1 (Ekim 2014), 63-75.
JAMA Önal S. Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık. KFD. 2014;:63–75.
MLA Önal, Senem. “Kartezyen Özne Ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık”. Kilikya Felsefe Dergisi, sy. 1, 2014, ss. 63-75.
Vancouver Önal S. Kartezyen Özne ve Kantçı Öznenin Heidegger’de Anlamı: Dünyasallık. KFD. 2014(1):63-75.