Purpose: The purpose of this research is to investigate the role of leader-member exchange in the effect of emotional intelligence on employee performance.
Design/Methodology: Data was collected from 289 participants by survey method in a sample consisting of employees of businesses in the retail service sector. Partial Least Squares Structural Equation Modeling was used to analyze the data obtained, and the direction and severity of the effect in the relationships between variables were determined.
Findings: Leader-member interaction was found to have a mediating role in the effect of all sub-dimensions of emotional intelligence on the performance of employees.
Limitations: The fact that the study population is limited to Mersin limits the generalizability of the research. In addition, duet to the CV-19 pandemic environment, face-to-face survey method used in data collection, limited the access to more participants
Originality/Value: It has been determined that there are a limited number of studies in the literature in which the concepts of emotional intelligence, LMX and performance are studied together. Contrary to the existing studies, in this study, examining the mediating effect of the employees' having emotional intelligence, not the leader, on their job performance, and their interactions with their leaders, constitutes the original value of this study.
Emotional intelligence Leader-member exchange Job performance Retail industry PLS-SEM.
Yok
Amaç: Bu araştırmanın amacı, duygusal zekânın, işgörenlerin performansı üzerindeki etkisinde lider-üye etkileşiminin rolünü araştırmaktır.
Tasarım/Yöntem: Perakende hizmet sektöründe yer alan işletmelerin çalışanlarından oluşan bir örneklemde 289 katılımcıdan anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanılmış, değişkenler arasındaki ilişkilerde etkinin yönü ve şiddeti tespit edilmiştir.
Bulgular: Duygusal zekânın tüm alt boyutlarının işgörenlerin performansı üzerindeki etkisinde lider-üye etkileşiminin aracılık rolü olduğu saptanmıştır.
Sınırlılıklar: Çalışma evreninin Mersin ile sınırlı olması araştırmanın genelleştirilebilirliğini sınırlamaktadır. Ayrıca korona virüs salgınının geliştiği pandemi ortamında, verilerin toplandığı mağaza ve market çalışanlarının normale göre daha az sayıda olması ve verilerin yüz yüze anket yöntemiyle elde edilmeye çalışılması daha çok katılımcıya ulaşılmasını sınırlamıştır.
Özgünlük/Değer: Literatürde duygusal zekâ, LÜE ve performans kavramlarının bir arada çalışıldığı sınırlı sayıda çalışma olduğu tespit edilmiştir. Mevcut çalışmaların aksine bu çalışmada liderin değil çalışanların duygusal zekaya sahip olmalarının iş performanslarına etkisinde liderleriyle olan etkileşimlerinin aracılık etkisinin incelenmesi bu çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır.
Duygusal zekâ Lider-üye etkileşimi İş performansı Perakende sektörü Smart PLS
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.