Research Article
BibTex RIS Cite

UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 12 Issue: 23, 322 - 339, 26.11.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.732510

Abstract

Endüstri 4.0’ın etkileriyle bilişim sistemlerinin verileri kaydetme ve işleme gibi fonksiyonları; bilgiyi anlama ve yorumlama ve otonom karar verme gibi fonksiyonlara dönüşmüştür. Üretim alanındaki bu dönüşüm eğilimi; enerji, eğitim, sağlık gibi bilişim sistemlerinin kullanıldığı her alanda hızla uygulanmaya başlamıştır. Bilgiyi üreten, kullanan ve yaygınlaştırmayı amaç edinen üniversiteler de Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın başlattığı dijital dönüşüm projesi ile bu akımda yer almaya başlamıştır. Üniversitelerin dijital dönüşümünde sadece eğitim-öğretim faaliyetlerinin yeni öğrenme yaklaşımlarıyla dijitalleştirilmesi değil, aynı zamanda tüm iş süreçlerinin, yazılım ve donanım altyapısının da bu yeni düzene uyarlanması gerekmektedir. Bu çalışmanın birinci aşamasında uzaktan eğitim iş sürecinin yeniden yapılandırılma süreci incelenmiştir. Bunun için Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS)’nin yeniden yapılandırılarak Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) ile entegrasyonu anlatılmıştır. İkinci aşamada ise uzaktan eğitim uygulamaları ve ÖYS’nin kullanımı konusunda çevrimiçi bir anket uygulanarak öğrencilerin görüşleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin ÖYS’den orta düzeyde, ÖYS ve ÖBS için tek kullanıcı hesabı kullanmaktan ise yüksek düzeyde memnun oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin ÖYS ile etkileşimlerini arttırarak uzaktan eğitimdeki motivasyonlarını arttıracak çeşitli öneriler sunulmuştur. Yapılan çalışmada, bir üniversitede dijital dönüşüm projesi yaklaşımıyla uzaktan eğitim iş sürecinin iyileştirmesi ve sistemi kullanan tüm öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi açısından literatüre yeni bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır.

References

  • AYBEK, H. S. Y. (2017). “Üniversite 4.0’a Geçiş Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 164-176.
  • AYDOĞDU KARAASLAN, İ. (2019). “Açık Kaynak Kodlu ve Ticari Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Yazılımlarının Karşılaştırılması”, Journal of International Social Research, 12(62, 979-990.
  • BAHÇECİ, F. ve ELÇİÇEK, M. (2016). “Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi İle Örnek Bir Dersin Uygulaması ve Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15-25.
  • BOZNA, H. (2019) “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Etkileşimli E-Destek Ortamlarına Yönelik Algıları”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 97-116.
  • DEMİR, A. (2018). “Endüstri 4.0'dan Eğitim 4.0'a Değişen Eğitim Öğretim Paradigmaları”, Electronic Turkish Studies, 13(15), 147-171.
  • DİNÇER, S., ve BALAMAN, F. (2019). “Sosyal Medyanın Öğretim Faaliyetlerinde Kullanılmasının Öğrenci, Öğretmen ve Veliler Açısından Değerlendirilmesi: Edmodo Örneği”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 887-907.
  • DURAN, N., ÖNAL, A. ve KURTULUŞ, C. (2006). “E-Öğrenme Ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri”, Akademik Bilişim 2006, 9-11 Şubat 2006.
  • ELÇİ, A. VE VURAL, M. M. (2017). “Öğretim Elemanı 4.0: Öğretim Elemanının Değişen Rolü Ve Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Öğrenme”, In Mediterranean International Conference On Social Sciences By Udg, 494-498.
  • EMİROĞLU, B. G. (2019). “Investigating Faculty Members’ Perceived Usability of Edmodo Learning Management System”, Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 9(1), 158-175
  • GENÇ, Z. ve AYDEMİR, E. (2015). “An Alternative Evaluation: Online Puzzle As a Course-End Activity” Interactive Technology and Smart Education, 12 (3), 169-182
  • KAYSİ, F. ve AYDEMİR, E. (2017). “Uzaktan Eğitim Süreçlerindeki Etkileşim Boyutlarının Değerlendirilmesi”, Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (11): 1-10.
  • KÜÇÜKÖNDER, N. ve KIR, İ. (2014). “Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Yeniden Yapılandırılmasının İncelenmesi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 295-304.
  • LASI, H., FETTKE, P., KEMPER, H. G., FELD, T. and HOFFMANN, M. (2014). “Industry 4.0”, Business & Information Systems Engineering, 6 (4), 239-242.
  • MISIRLI, Z. A. (2007). Web Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri, Yükseklisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • MOORE, M. and KEARSLEY, G. (1996). Distance Education: A System View. Wadsworth Publishing Company.
  • MOSCONI, F. (2015). The New European Industrial Policy: Global Competitiveness and The Manufacturing Renaissance. Routledge.
  • NING, H. and LIU, H. (2015). “Cyber-Physical-Social-Thinking Space Based Science and Technology Framework For The Internet of Things”, Science China Information Sciences, 58(3), 1-19.
  • OE, EMILY and SCHAFER, ELLEN, "Establishing Presence in an Online Course Using Zoom Video Conferencing" (2019). 2019 Undergraduate Research and Scholarship Conference. 123.https://scholarworks.boisestate.edu/under_conf_2019/123
  • OZAN, Ö. (2008). “Öğrenme Yönetim Sistemlerinin (Learning Management Systems-Lms) Değerlendirilmesi”, XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı.
  • OZAN, Ö. ve ÖZARSLAN, Y. (2010). “Efront Öğrenme Yönetim Sistemi”, Akademik Bilişim, 345-349.
  • ÖZARSLAN, Y., SURAL, İ. ve OZAN, Ö. (2011). “Yükseköğretime Özelleşmiş Öğrenme Yönetim Sistemi Çözümü: Açık Kaynak Kodlu Sakai İşbirliği ve Öğrenme Ortamı”, Akademik Bilişim 2011, 865-871.
  • ÖZCAN, H. ve EMİROĞLU, B. G. (2020). “Bulut Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi Seçiminde Bulanık Çok Kriterli Karar Analizi Yaklaşımı”, International Journal of Informatics Technologies, 13(1), 97-111.
  • ÖZONUR, M., KAMIŞLI, H., YELKEN, T. Y. ve TOKMAK, H. S. (2019). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Enocta Öğrenme Yönetim Sistemi Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (50), 283-302.
  • ÖZTEMEL, E. (2018). “Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30.
  • ÖZTÜRK, A. ve KUMTEPE, A. T. (2019). “Öğrenme Yönetim Sisteminde Öğrenen Profillerinin Belirlenmesi, Akademik Başarının Tahmin Edilmesi ve Öneri Sisteminin Etkilerinin Belirlenmesi”, (Editöre Mektup). AUAd, 5(4), 4-8.
  • PUNCREOBUTR, V. (2016). “Education 4.0: New Challenge of Learning”, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • REİS, A. Z., BAKTIR, H. Ö., ÇELİK, B., ERKOÇ, M. F., ÖZÇAKIR, F. C., ÖZDEMİR, Ş. ve ŞAHİN, K. (2012). “Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 42-58.
  • STEIN, D. S., WANSTREET, C. E., CALVIN, J., OVERTOOM, C. and WHEATON, J. E. (2005). “Bridging The Transactional Distance Gap in Online Learning Environments”, The American Journal of Distance Education, 19(2), 105-118.
  • SÜRAL, İ. (2013). “Sakai Öğrenme Yönetim Sisteminde Tek Şifre Yönetimi”, Akademik Bilişim 2013–XV, 915-918. TEKİN POYRAZ, G. ve ÖZKUL, A. E. (2019). “Bir Öğrenme Ortamı Olarak Google Sınıf’ın İncelenmesi”, AUAd, 5(3), 8-27.
  • TURAN, O. S. ve CANAL, M. R. (2011). “Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanılabilirlik İncelemesi; Gazi İngilizce Dil Okulu Örneği”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(3), 47-52.
  • USDLA, United States Distance Learning Association: “Definition of Distance Learning”, http://www.usdla.org, Erişim Tarihi: 12.11.2019.
  • USTA, İ. (2016). “Uzaktan Eğitim Kuramlarından “Transactional Distance” In Türkçeleştirilmesi”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 75-87.
  • YAYLAK, F., ÖZCAN, G. ve GÜLBANDILAR, E. (2020). “Etkin Sanal Öğretim için Rehber”, Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 1(2), 25-28.
  • YEŞİLFİDAN, S. (2019). “Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Ders Vermekte Olan Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Alternatif Bir Çözüm Olarak E-Mentorluk”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • YILDIRIM, İ. S., GÖKTAŞ, Y., TEMUR, N. ve KOCAMAN, A. (2004). “İyi Bir Öğrenme Yönetimi Sistemi (ÖYS) İçin Kriter Önerisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 455-462.
Year 2020, Volume: 12 Issue: 23, 322 - 339, 26.11.2020
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.732510

Abstract

References

  • AYBEK, H. S. Y. (2017). “Üniversite 4.0’a Geçiş Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 164-176.
  • AYDOĞDU KARAASLAN, İ. (2019). “Açık Kaynak Kodlu ve Ticari Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Yazılımlarının Karşılaştırılması”, Journal of International Social Research, 12(62, 979-990.
  • BAHÇECİ, F. ve ELÇİÇEK, M. (2016). “Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi İle Örnek Bir Dersin Uygulaması ve Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15-25.
  • BOZNA, H. (2019) “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Etkileşimli E-Destek Ortamlarına Yönelik Algıları”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 97-116.
  • DEMİR, A. (2018). “Endüstri 4.0'dan Eğitim 4.0'a Değişen Eğitim Öğretim Paradigmaları”, Electronic Turkish Studies, 13(15), 147-171.
  • DİNÇER, S., ve BALAMAN, F. (2019). “Sosyal Medyanın Öğretim Faaliyetlerinde Kullanılmasının Öğrenci, Öğretmen ve Veliler Açısından Değerlendirilmesi: Edmodo Örneği”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 887-907.
  • DURAN, N., ÖNAL, A. ve KURTULUŞ, C. (2006). “E-Öğrenme Ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri”, Akademik Bilişim 2006, 9-11 Şubat 2006.
  • ELÇİ, A. VE VURAL, M. M. (2017). “Öğretim Elemanı 4.0: Öğretim Elemanının Değişen Rolü Ve Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Öğrenme”, In Mediterranean International Conference On Social Sciences By Udg, 494-498.
  • EMİROĞLU, B. G. (2019). “Investigating Faculty Members’ Perceived Usability of Edmodo Learning Management System”, Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 9(1), 158-175
  • GENÇ, Z. ve AYDEMİR, E. (2015). “An Alternative Evaluation: Online Puzzle As a Course-End Activity” Interactive Technology and Smart Education, 12 (3), 169-182
  • KAYSİ, F. ve AYDEMİR, E. (2017). “Uzaktan Eğitim Süreçlerindeki Etkileşim Boyutlarının Değerlendirilmesi”, Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (11): 1-10.
  • KÜÇÜKÖNDER, N. ve KIR, İ. (2014). “Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Yeniden Yapılandırılmasının İncelenmesi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 295-304.
  • LASI, H., FETTKE, P., KEMPER, H. G., FELD, T. and HOFFMANN, M. (2014). “Industry 4.0”, Business & Information Systems Engineering, 6 (4), 239-242.
  • MISIRLI, Z. A. (2007). Web Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri, Yükseklisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • MOORE, M. and KEARSLEY, G. (1996). Distance Education: A System View. Wadsworth Publishing Company.
  • MOSCONI, F. (2015). The New European Industrial Policy: Global Competitiveness and The Manufacturing Renaissance. Routledge.
  • NING, H. and LIU, H. (2015). “Cyber-Physical-Social-Thinking Space Based Science and Technology Framework For The Internet of Things”, Science China Information Sciences, 58(3), 1-19.
  • OE, EMILY and SCHAFER, ELLEN, "Establishing Presence in an Online Course Using Zoom Video Conferencing" (2019). 2019 Undergraduate Research and Scholarship Conference. 123.https://scholarworks.boisestate.edu/under_conf_2019/123
  • OZAN, Ö. (2008). “Öğrenme Yönetim Sistemlerinin (Learning Management Systems-Lms) Değerlendirilmesi”, XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı.
  • OZAN, Ö. ve ÖZARSLAN, Y. (2010). “Efront Öğrenme Yönetim Sistemi”, Akademik Bilişim, 345-349.
  • ÖZARSLAN, Y., SURAL, İ. ve OZAN, Ö. (2011). “Yükseköğretime Özelleşmiş Öğrenme Yönetim Sistemi Çözümü: Açık Kaynak Kodlu Sakai İşbirliği ve Öğrenme Ortamı”, Akademik Bilişim 2011, 865-871.
  • ÖZCAN, H. ve EMİROĞLU, B. G. (2020). “Bulut Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi Seçiminde Bulanık Çok Kriterli Karar Analizi Yaklaşımı”, International Journal of Informatics Technologies, 13(1), 97-111.
  • ÖZONUR, M., KAMIŞLI, H., YELKEN, T. Y. ve TOKMAK, H. S. (2019). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Enocta Öğrenme Yönetim Sistemi Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (50), 283-302.
  • ÖZTEMEL, E. (2018). “Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30.
  • ÖZTÜRK, A. ve KUMTEPE, A. T. (2019). “Öğrenme Yönetim Sisteminde Öğrenen Profillerinin Belirlenmesi, Akademik Başarının Tahmin Edilmesi ve Öneri Sisteminin Etkilerinin Belirlenmesi”, (Editöre Mektup). AUAd, 5(4), 4-8.
  • PUNCREOBUTR, V. (2016). “Education 4.0: New Challenge of Learning”, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • REİS, A. Z., BAKTIR, H. Ö., ÇELİK, B., ERKOÇ, M. F., ÖZÇAKIR, F. C., ÖZDEMİR, Ş. ve ŞAHİN, K. (2012). “Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma Çalışması”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 42-58.
  • STEIN, D. S., WANSTREET, C. E., CALVIN, J., OVERTOOM, C. and WHEATON, J. E. (2005). “Bridging The Transactional Distance Gap in Online Learning Environments”, The American Journal of Distance Education, 19(2), 105-118.
  • SÜRAL, İ. (2013). “Sakai Öğrenme Yönetim Sisteminde Tek Şifre Yönetimi”, Akademik Bilişim 2013–XV, 915-918. TEKİN POYRAZ, G. ve ÖZKUL, A. E. (2019). “Bir Öğrenme Ortamı Olarak Google Sınıf’ın İncelenmesi”, AUAd, 5(3), 8-27.
  • TURAN, O. S. ve CANAL, M. R. (2011). “Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanılabilirlik İncelemesi; Gazi İngilizce Dil Okulu Örneği”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(3), 47-52.
  • USDLA, United States Distance Learning Association: “Definition of Distance Learning”, http://www.usdla.org, Erişim Tarihi: 12.11.2019.
  • USTA, İ. (2016). “Uzaktan Eğitim Kuramlarından “Transactional Distance” In Türkçeleştirilmesi”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 75-87.
  • YAYLAK, F., ÖZCAN, G. ve GÜLBANDILAR, E. (2020). “Etkin Sanal Öğretim için Rehber”, Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 1(2), 25-28.
  • YEŞİLFİDAN, S. (2019). “Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Ders Vermekte Olan Öğretim Elemanlarının Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Alternatif Bir Çözüm Olarak E-Mentorluk”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • YILDIRIM, İ. S., GÖKTAŞ, Y., TEMUR, N. ve KOCAMAN, A. (2004). “İyi Bir Öğrenme Yönetimi Sistemi (ÖYS) İçin Kriter Önerisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 455-462.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section RESEARCH PAPERS
Authors

Cemal Aktürk 0000-0003-3764-3862

Publication Date November 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 12 Issue: 23

Cite

APA Aktürk, C. (2020). UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 12(23), 322-339. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.732510
AMA Aktürk C. UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). November 2020;12(23):322-339. doi:10.20990/kilisiibfakademik.732510
Chicago Aktürk, Cemal. “UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12, no. 23 (November 2020): 322-39. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.732510.
EndNote Aktürk C (November 1, 2020) UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12 23 322–339.
IEEE C. Aktürk, “UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 12, no. 23, pp. 322–339, 2020, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.732510.
ISNAD Aktürk, Cemal. “UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 12/23 (November 2020), 322-339. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.732510.
JAMA Aktürk C. UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12:322–339.
MLA Aktürk, Cemal. “UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), vol. 12, no. 23, 2020, pp. 322-39, doi:10.20990/kilisiibfakademik.732510.
Vancouver Aktürk C. UZAKTAN EĞİTİM İŞ SÜRECİNİN EĞİTİM 4.0 PERSPEKTİFİYLE YENİDEN YAPILANDIRILMASI: KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2020;12(23):322-39.