Bu araştırmanın amacı, bağımsız
anaokullarında görev yapan okul yöneticilerinin kaynaştırma uygulamaları
konusunda görüşlerinin belirlemesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış
ve okulunda kaynaştırma öğrencisi bulunan 12 okul yöneticisiyle yapılan çalışmalar
durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Böylece görüşmeler ile elde
edilen verilerin derinlemesine ve boylamsal olarak incelenmesine olanak
sağlanmıştır. Bu
araştırmanın bulgularına dayalı olarak, yöneticilerin kaynaştırma eğitiminin amacına
hizmet etmediğini; ancak uygun koşullar sağlanırsa çocuklar açısından yararlı
bir uygulama olduğu vurgulanmıştır. Yöneticiler;
kaynaştırma eğitimi ile ilgili yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları hem
yöneticiler hem de öğretmenler için mesleki eğitimin önemli olduğunu, hizmetiçi
eğitimlerle desteklenmesi gerektiğini ifade edilmiştir. Yöneticiler tarafından
kaynaştırma öğrencisinin öğretmen, öğrenci ve aileler tarafından sosyal kabul
görmediği, okulun fiziksel ve donanımsal yetersizliğiyle birlikte sınıfların
kalabalıklığı ve kaynaştırma öğrencisinin birden fazla engelinin olmasının
sınıflarda çeşitli sorunlara neden olduğu açıklanmıştır. Ayrıca araştırma
sonucunda yöneticiler, kaynaştırma eğitiminin başarılı bir şekilde
uygulanabilmesi için çeşitli önerilerde bulunmuşlardır.
Journal Section | Eğitim |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 19, 2017 |
Acceptance Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 14 |