Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Qualitative Study on the Future Anxiety of Associate Degree Students

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 44, 330 - 347, 30.06.2023

Öz

Anxiety is present in every stage of human life, but it mostly manifests itself in youth. It is possible to talk about anxiety in being a student, which is one of the most important processes of the youth period. It can be said that especially during the university period, students experience future anxiety. In this study, it was aimed to examine the future anxieties of associate degree students. In the research, the interview technique was preferred within the scope of the qualitative research method. In the research, an interview form with 11 questions was used to determine the demographic-personal characteristics of the students such as age, gender, grade point average, personality type, and the anxiety of finding a job, the difficulties encountered during the education, future planning, the reason for choosing the department, and the future anxiety of the students. Data were collected from 15 students enrolled in Aksaray University Medical Documentation and Secretarial Program. The obtained data were subjected to descriptive and content analysis. As a result of the analysis, it was determined that the concepts of employment anxiety, anxiety about not being appointed, exam stress, difficulty of the courses, inability to adapt, economic problems, hopelessness, life difficulty, wrong choice, number of graduates and dislike of the department were the factors associated with students' future anxiety. As a result, it is thought that this study will raise awareness about future anxiety, guide relevant stakeholders and contribute to the literature.

Kaynakça

  • Abu-Alkeshek, E. (2020). Future Anxiety Among Jordanian University Students During The Corona Pandemic in Light of Some Variables. British Journal of Education, 8(9), 70-82.
  • Akçok, B. (2022). "Gelecek Kaygısı Nedir? Sebepleri ve Etkileri Nelerdir?", BilgiUstam: https://www.bilgiustam.com/gelecek-kaygisi-nedir-sebepleri-ve-etkileri-nelerdir/, (31.12.2022).
  • Al Matarneh, A. J. ve Altrawneh, A. (2014). Constructing A Scale of Future Anxiety for The Students at Public Jordanian universities. International Journal of Academic Research, 6(5), 180-188. https://doi.org/10.7813/2075-4124.2014/6-5/B.27
  • APA. (2022). "Anxiety", American Psychological Association: https://www.apa.org/topics/anxiety, (30.12.2022).
  • Araç Ilgar, E. ve Cihan, B. B. (2019). Spor Yöneticiliği Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Sektörel Beklenti, Mesleki Belirsizlik ve Gelecek Kaygılarının İncelenmesi: Fenomonolojik Bir Çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • Aytar, O. ve Soylu, Ş. (2017). Türk Bankacılık Sektörünün Misyon ve Vizyon İfadelerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 117-131.
  • Aytar, O. ve Soylu, Ş. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Günümüz ve Gelecek Algısı: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3), 328-337. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.462023
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, Ortaöğretim ve Yükseköğretimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma (Gözden Geçirilmiş 7. Baskı ). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Basmacı, G., Tektaş, M., Tektaş, N. ve Öz Ceviz, N. (2017). Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörler: Önlisans Öğrencileri ve Mezunları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Journal of Social Sciences, 18, 69-85.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi-Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Boo, S., Wang, C. ve Kim, M. (2021). Career Adaptability, Future Time Perspective, and Career Anxiety Among Undergraduate Students: A Cross-National Comparison. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 29, 1-13. 10. https://doi.org/1016/j.jhlste.2021.100328
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Dağtekin, G., Dalkılıç, M. B., Çakıcı, F., Çakır, A., Ekin, A. E., Öztünç, D. ve Işıklı, B. (2020). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı, Depresyon ve Stres İlişkisinin Değerlendirilmesi. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 2(3), 135-142.
  • Davras, G. M. ve Alili, M. (2019). Turizm Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Dey, N. E., Otı-Boadi, M., Malm, E., Selormey, R. K. ve Ansah, K. O. (2022). Fear of COVID-19, Perceived Academic Stress, Future Anxiety, and Psychological Distress of Ghanaian University Students: A Serial Mediation Examination. Journal of Psychology in Africa, 32(5), 423-430. https://doi.org/10.1080/14330237.2022.2120703
  • Göktan, B. (2007). Deniz Lisesi Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri, Aile Ortamını Algılamalari Ve Gelecek Kaygılari Arasindaki İlişki Üzerine Bir İnceleme (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gümrükçü Bilgici, B. ve Deniz, Ü. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2353 - 2372.
  • Hammad, M. A. (2016). Future Anxiety And Its Relationship To Students' Attitude Toward Academic Specialization. Journal of Education and Practice, 7(15), 54-65.
  • Kurt, G. (2007). Ridit Analizi ve Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygılarının İncelenmesi Üzerine Bir Uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 193-206.
  • Mahmud, M. S., Talukder, M. U. ve Rahman, S. M. (2021). Does ‘Fear Of COVID-19’ Trigger Future Career Anxiety? An Empirical Investigation Considering Depression From COVID-19 As A Mediator. International Journal of Social Psychiatry, 67(1), 35-45. https://doi.org/10.1177/0020764020935488
  • Manav, F. (2011). Kaygı Kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • Mayda, A. S., Yılmaz, M., Bolu, F., Deler, M. H., Demir, H., Doğru, M. F., Ekici, E. İ., Fırat, A. ve Guksu, S. (2014). Bir Tıp Fakültesi 4, 5 Ve 6. Sınıf Öğrencilerinde Gelecek İle İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(3), 7-13.
  • Mutlu, Ç. ve Esen, D. (2022). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kariyer Kaygıları: Projektif Tekniklerle Bir Analiz. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-19. https://doi.org/10.30625/ijctr.1123672
  • Okutan, E. ve Akbaş, M. G. (2019). 15-24 Yaş Arası Öğrencilerin Kariyer Kaygılarını İncelemeye Yönelik Literatür Araştırması. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 33-41.
  • Oral Kara, N., Akın, G. ve Alp, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi, 2(2), 150-169.
  • Ozen, N. S., Ercan, I., Irgil, E. ve Sigirli, D. (2010). Anxiety Prevalence and Affecting Factors Among University Students. Asia Pacific Journal of Public Health, 21(1), 127-133. https://doi.org/10.1177/1010539509352803
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Rabei, S., Ramadan, S. ve Abdallah, N. (2020). Self-Efficacy And Future Anxiety Among Students of Nursing And Education Colleges of Helwan University. Middle East Curr Psychiatry, 27(39), 1-5. https://doi.org/10.1186/s43045-020-00049-6
  • Spielberger, C. D., Gonzalez-Reigosa, F. ve Martinez-Urrutia, A. (1971). Development Of The Spanish Edition of The State-Trait Anxiety İnventory. Interamerican Journal of Psychology, 5(3-4), 145-158.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y. R. ve Açıkgöz , K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Education Sciences, 4(4), 1435-1449.
  • Şahin, M. (2019). Korku, Kaygı ve Kaygı (Anksiyete) Bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135.
  • Şanlı Kula, K. ve Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227-242.
  • TDK. (2022). "Kaygı", Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr/, (30.12.2022).
  • Tekin Tayfun, A. N. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558. https://doi.org/10.20875/sb.91461
  • Topgül, S. (2017). Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Öğrencilerinin Gelecek, İstihdam Ve Mesleğe İlişkin Metaforik Algıları. Çalışma İlişkileri Dergisi, 8(1), 100-117.
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies, 6(2), 935-948.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • Türköz, O., Bektaş, M. ve Çiçek, H. (2021). Lisansüstü Eğitim Alan Bireylerde Gelecek Kaygısı. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 4(2), 132-152. https://doi.org/10.38057/bifd.936821
  • Uğuz Arsu, Ş. (2022). Covid-19 Pandemisinde Öğrencilerin Gelecek Kaygılarının Kariyer Geleceği Algısı İle İlişkisi. İşletme, 3(2), 95-114.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaleski, Z. (1996). Future Anxiety: Concept, Measurement, and Preliminary Research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174. https://doi.org/10.1016/0191-8869(96)000

Önlisans Öğrencilerinin Gelecek Kaygılarına Yönelik Nitel Bir Araştırma

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 44, 330 - 347, 30.06.2023

Öz

Kaygı, insan yaşamının her aşamasında var olmakla birlikte en çok gençlik döneminde kendini göstermektedir. Gençlik döneminin en önemli süreçlerinden biri olan öğrencilikte ise kaygıdan söz etmek mümkündür. Özellikle üniversite döneminde öğrencilerin gelecek kaygısı yaşadıkları söylenebilmektedir. Bu çalışmada önlisans öğrencilerinin gelecek kaygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında mülakat tekniği tercih edilmiştir. Araştırmada yaş, cinsiyet, not ortalaması, kişilik tipi gibi öğrencilerin demografik-kişisel özellikleri ile iş bulma kaygısı, eğitim süresince karşılaşılan zorluklar, gelecek planlaması, bölümü tercih etme nedeni, gelecek endişesi gibi öğrencilerin gelecek kaygısını belirlemeye yönelik 11 soruluk bir görüşme formu kullanılmıştır. Aksaray Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı`na kayıtlı 15 öğrenciden veri toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda, istihdam kaygısı, atanamama endişesi, sınav stresi, derslerin zorluğu, uyum sağlayamama, ekonomik sorunlar, umutsuzluk, yaşam zorluğu, yanlış tercih, mezun sayısı ve bölümü sevmeme kavramlarının öğrencilerin gelecek kaygısı ile ilişkili faktörler olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmanın gelecek kaygısı konusunda bir farkındalık oluşturacağı, ilgili paydaşlara yol göstereceği ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abu-Alkeshek, E. (2020). Future Anxiety Among Jordanian University Students During The Corona Pandemic in Light of Some Variables. British Journal of Education, 8(9), 70-82.
  • Akçok, B. (2022). "Gelecek Kaygısı Nedir? Sebepleri ve Etkileri Nelerdir?", BilgiUstam: https://www.bilgiustam.com/gelecek-kaygisi-nedir-sebepleri-ve-etkileri-nelerdir/, (31.12.2022).
  • Al Matarneh, A. J. ve Altrawneh, A. (2014). Constructing A Scale of Future Anxiety for The Students at Public Jordanian universities. International Journal of Academic Research, 6(5), 180-188. https://doi.org/10.7813/2075-4124.2014/6-5/B.27
  • APA. (2022). "Anxiety", American Psychological Association: https://www.apa.org/topics/anxiety, (30.12.2022).
  • Araç Ilgar, E. ve Cihan, B. B. (2019). Spor Yöneticiliği Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Sektörel Beklenti, Mesleki Belirsizlik ve Gelecek Kaygılarının İncelenmesi: Fenomonolojik Bir Çözümleme. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 81-92.
  • Aytar, O. ve Soylu, Ş. (2017). Türk Bankacılık Sektörünün Misyon ve Vizyon İfadelerine Yönelik Bir İçerik Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 117-131.
  • Aytar, O. ve Soylu, Ş. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Günümüz ve Gelecek Algısı: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3), 328-337. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.462023
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, Ortaöğretim ve Yükseköğretimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma (Gözden Geçirilmiş 7. Baskı ). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Basmacı, G., Tektaş, M., Tektaş, N. ve Öz Ceviz, N. (2017). Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörler: Önlisans Öğrencileri ve Mezunları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Journal of Social Sciences, 18, 69-85.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi-Teknikler ve Örnek Çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Boo, S., Wang, C. ve Kim, M. (2021). Career Adaptability, Future Time Perspective, and Career Anxiety Among Undergraduate Students: A Cross-National Comparison. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 29, 1-13. 10. https://doi.org/1016/j.jhlste.2021.100328
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Dağtekin, G., Dalkılıç, M. B., Çakıcı, F., Çakır, A., Ekin, A. E., Öztünç, D. ve Işıklı, B. (2020). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı, Depresyon ve Stres İlişkisinin Değerlendirilmesi. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 2(3), 135-142.
  • Davras, G. M. ve Alili, M. (2019). Turizm Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Dey, N. E., Otı-Boadi, M., Malm, E., Selormey, R. K. ve Ansah, K. O. (2022). Fear of COVID-19, Perceived Academic Stress, Future Anxiety, and Psychological Distress of Ghanaian University Students: A Serial Mediation Examination. Journal of Psychology in Africa, 32(5), 423-430. https://doi.org/10.1080/14330237.2022.2120703
  • Göktan, B. (2007). Deniz Lisesi Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri, Aile Ortamını Algılamalari Ve Gelecek Kaygılari Arasindaki İlişki Üzerine Bir İnceleme (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gümrükçü Bilgici, B. ve Deniz, Ü. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygılarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2353 - 2372.
  • Hammad, M. A. (2016). Future Anxiety And Its Relationship To Students' Attitude Toward Academic Specialization. Journal of Education and Practice, 7(15), 54-65.
  • Kurt, G. (2007). Ridit Analizi ve Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygılarının İncelenmesi Üzerine Bir Uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 193-206.
  • Mahmud, M. S., Talukder, M. U. ve Rahman, S. M. (2021). Does ‘Fear Of COVID-19’ Trigger Future Career Anxiety? An Empirical Investigation Considering Depression From COVID-19 As A Mediator. International Journal of Social Psychiatry, 67(1), 35-45. https://doi.org/10.1177/0020764020935488
  • Manav, F. (2011). Kaygı Kavramı. Toplum Bilimleri Dergisi, 5(9), 201-211.
  • Mayda, A. S., Yılmaz, M., Bolu, F., Deler, M. H., Demir, H., Doğru, M. F., Ekici, E. İ., Fırat, A. ve Guksu, S. (2014). Bir Tıp Fakültesi 4, 5 Ve 6. Sınıf Öğrencilerinde Gelecek İle İlgili Kaygı Durumunun Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(3), 7-13.
  • Mutlu, Ç. ve Esen, D. (2022). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kariyer Kaygıları: Projektif Tekniklerle Bir Analiz. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-19. https://doi.org/10.30625/ijctr.1123672
  • Okutan, E. ve Akbaş, M. G. (2019). 15-24 Yaş Arası Öğrencilerin Kariyer Kaygılarını İncelemeye Yönelik Literatür Araştırması. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 33-41.
  • Oral Kara, N., Akın, G. ve Alp, S. (2020). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine bir araştırma. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi, 2(2), 150-169.
  • Ozen, N. S., Ercan, I., Irgil, E. ve Sigirli, D. (2010). Anxiety Prevalence and Affecting Factors Among University Students. Asia Pacific Journal of Public Health, 21(1), 127-133. https://doi.org/10.1177/1010539509352803
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Rabei, S., Ramadan, S. ve Abdallah, N. (2020). Self-Efficacy And Future Anxiety Among Students of Nursing And Education Colleges of Helwan University. Middle East Curr Psychiatry, 27(39), 1-5. https://doi.org/10.1186/s43045-020-00049-6
  • Spielberger, C. D., Gonzalez-Reigosa, F. ve Martinez-Urrutia, A. (1971). Development Of The Spanish Edition of The State-Trait Anxiety İnventory. Interamerican Journal of Psychology, 5(3-4), 145-158.
  • Şahin, İ., Şahin Fırat, N., Zoraloğlu, Y. R. ve Açıkgöz , K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Education Sciences, 4(4), 1435-1449.
  • Şahin, M. (2019). Korku, Kaygı ve Kaygı (Anksiyete) Bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135.
  • Şanlı Kula, K. ve Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227-242.
  • TDK. (2022). "Kaygı", Türk Dil Kurumu Sözlükleri: https://sozluk.gov.tr/, (30.12.2022).
  • Tekin Tayfun, A. N. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558. https://doi.org/10.20875/sb.91461
  • Topgül, S. (2017). Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Öğrencilerinin Gelecek, İstihdam Ve Mesleğe İlişkin Metaforik Algıları. Çalışma İlişkileri Dergisi, 8(1), 100-117.
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies, 6(2), 935-948.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • Türköz, O., Bektaş, M. ve Çiçek, H. (2021). Lisansüstü Eğitim Alan Bireylerde Gelecek Kaygısı. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 4(2), 132-152. https://doi.org/10.38057/bifd.936821
  • Uğuz Arsu, Ş. (2022). Covid-19 Pandemisinde Öğrencilerin Gelecek Kaygılarının Kariyer Geleceği Algısı İle İlişkisi. İşletme, 3(2), 95-114.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaleski, Z. (1996). Future Anxiety: Concept, Measurement, and Preliminary Research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165-174. https://doi.org/10.1016/0191-8869(96)000
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Esmer 0000-0003-3691-1730

Ayşe Nihan Arıbaş 0000-0002-5142-874X

Erken Görünüm Tarihi 23 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Esmer, Y., & Arıbaş, A. N. (2023). Önlisans Öğrencilerinin Gelecek Kaygılarına Yönelik Nitel Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 25(44), 330-347.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305