Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Kredi ve Yurtlar Kurumu yurtlarında barınma gerekçeleri ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 59 - 70, 19.05.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı
Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK)’nda barınan öğrencilerin barınma gerekçelerinin
yurttaki memnuniyet düzeylerini nasıl yordadığını bulmaktır. Araştırmanın
örneklemini 2017 – 2018 Eğitim Öğretim Dönemi’nde Kahramanmaraş KYK İl
Müdürlüğü’ne bağlı Merkez Dulkadiroğlu ve Onikişubat İlçelerinde yer alan
yurtlarda barınan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada İkiz
(2008) tarafından geliştirilen ve Kirişci ve Atalmış (2016) tarafından kısa
formu oluşturulan “Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Memnuniyet Düzeyi
Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda öğrencilerin
yurtta kalma gerekçelerinin öğrencilerin memnuniyet düzeylerindeki değişimin
%43’ünü açıkladığı bulunmuştur. “Yurdun sağladığı imkanların (ısınma, banyo,
yemek, çevre v.b.) cazip olması”, 
“Yurdun maddi yönden uygun olması”, “Yurtta düzenlenen eğitim, sosyal,
kültürel ve sportif faaliyetler”, “Yurdun güvenli olması”, “Yurt hayatının daha
disiplinli olması”, “Arkadaşlarımın çoğunun yurtta kalıyor olması” gerekçeleri
öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı yordayıcıları
olduğu görülürken,  “Yurdun okuluma yakın
olması”, “Yurtta kalmamı ailemin istemesi”, “Temizlik, yemek hazırlama vb.
işler olmadığından derslerime daha fazla zaman ayırma isteği” gerekçelerinin
ise öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin
istatistiksel
olarak anlamlı olmayan yordayıcıları olduğu bulunmuştur.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
  • Güllü, K., & Kuşdereci, S. (2011). Yüksek öğrenim kredi ve yurtlar kurumunun verdiği hizmetlerin üniversite öğrencileri tarafından algılanması: Sivas yurtkur örneği. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(1), 185-209.
  • İkiz, M. (2008). Yüksek öğrenim kredi ve yurtlar kurumu’nda hizmet kalitesi ve müşteri tatmin düzeyinin ölçülmesi: Edirne Selimiye öğrenci yurdu müdürlüğü örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, S. (2012). Yükseköğretim öğrencilerinin kredi ve yurtlar kurumu hizmet kalitesi ve yurtlardan memnuniyetleri üzerine görüşleri (Afyonkarahisar – Tınaztepe yurdu örneği), International Journal of Social Science, 5(5),185-200.
  • Kavrakoğlu, İ. (1993). Kalite Güvencesi Iso 9000 Ve Toplam Kalite. İstanbul: Yapım El Company.
  • Kirişçi, G. & Atalmış, E. H. (2016). The effects of demographics and socio-economic level upon students’ satisfaction level who are staying in higher education credit and dormitories institution. In M. Tepekaya & E.H. Atalmış (Eds.), 2016 Educational Strategies (117-136). Saarbrücken, Germany: LAP Lampert.
  • Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford Press.
  • KYK (2016). Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu 2016 Faaliyet Raporu. http://yurtkur.gsb.gov.tr/Public/Edit/images/KYK/FaaliyetRaporlar%C4%B1/2016_falliyet_raporu_1.pdf adresinden 05.09.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Thorndike, R. M. (2005). Measurement and evaluation in psychology and education (Seventh Edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Tunç, A. (1992). Üniversite yurtları ile vakıf, dernek ve özel yüksek öğrenim yurtlarının yapısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türker, R. (2003). Yükseköğretimde kalite, üniversite ve toplum. Bilim, eğitim ve düşünce dergisi, 3(4),11.
  • Usta, H. (2017). Kar amaçsız kuruluşlarda müşteri şikayet ve memnuniyetinin incelenmesi: Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nda bir araştırma. Türk Hava Kurumu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yağız, Ö. (1997). Yüksek öğretim kurumları ve toplam kalite yönetimi. ODTÜ gelişme dergisi, 24(2), 257-293.
  • Yalçın, S. & Özdemir, A. (2000). Öğrencilerin yurt ve üniversitede karşılaştıkları sorunların yaşantılarına nasıl yansıdığının, bu sorunlarını çözümlemede hangi yollara başvurduklarının ve psiko- sosyal servislerden ne gibi yardımlar almak istediklerinin belirlenmesi. Ankara: Kredi ve yurtlar kurumu yayını.
  • Yünlü, S. (2007). Müşteri ilişkileri yönetimi ve YURTKUR’da bir araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Todaie: Ankara.

The relationship between studens' reasons for living in dormitories of Credit and Dormitories Institution and their satisfaction levels

Year 2017, Volume: 1 Issue: 1, 59 - 70, 19.05.2017

Abstract

The aim
of this study is to examine how studens' reasons for living in dormitories of
Credit and Dormitories Institution (KYK) predict the level of satisfaction. The
sample of the research is composed of the university students who reside in the
dormitories located in the Central Dulkadiroğlu and Onikişubat Districts of
Kahramanmaraş KYK Provincial Directorate in 2017-2018 education period. The
"Satisfaction Level Scale in Higher Education Loan and Dormitories
Institution", which was developed by İkiz (2008) and constructed by
Kirişçi and Atalmış (2016) as a short form, was used in the research. As a result
of the multiple regression analysis, the living reasons of the students have
been determined to account for 43% of the changes in the satisfaction levels of
the students. The findings have also suggested that the reasons such as “the
opportunities provided by the dormitories (heating, bathroom, food, environment
etc.) are attractive”, “Living in a dormitory is cheap”, “Educational, social,
sportive and cultural activities
provided
by the dormitory”, “Living in a dormitory is safe”, and “Living in a dormitory
is much more disciplined” were statistically
significant predictors of satisfaction
level of students. However, other reasons such as "The dormitory is close
to university", "Living in a dormitory is a family request",
" Cleaning and cooking takes more time when staying at home” were not
statistically significant predictors of students' satisfaction levels in the
dorm.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
  • Güllü, K., & Kuşdereci, S. (2011). Yüksek öğrenim kredi ve yurtlar kurumunun verdiği hizmetlerin üniversite öğrencileri tarafından algılanması: Sivas yurtkur örneği. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(1), 185-209.
  • İkiz, M. (2008). Yüksek öğrenim kredi ve yurtlar kurumu’nda hizmet kalitesi ve müşteri tatmin düzeyinin ölçülmesi: Edirne Selimiye öğrenci yurdu müdürlüğü örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, S. (2012). Yükseköğretim öğrencilerinin kredi ve yurtlar kurumu hizmet kalitesi ve yurtlardan memnuniyetleri üzerine görüşleri (Afyonkarahisar – Tınaztepe yurdu örneği), International Journal of Social Science, 5(5),185-200.
  • Kavrakoğlu, İ. (1993). Kalite Güvencesi Iso 9000 Ve Toplam Kalite. İstanbul: Yapım El Company.
  • Kirişçi, G. & Atalmış, E. H. (2016). The effects of demographics and socio-economic level upon students’ satisfaction level who are staying in higher education credit and dormitories institution. In M. Tepekaya & E.H. Atalmış (Eds.), 2016 Educational Strategies (117-136). Saarbrücken, Germany: LAP Lampert.
  • Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford Press.
  • KYK (2016). Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu 2016 Faaliyet Raporu. http://yurtkur.gsb.gov.tr/Public/Edit/images/KYK/FaaliyetRaporlar%C4%B1/2016_falliyet_raporu_1.pdf adresinden 05.09.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Thorndike, R. M. (2005). Measurement and evaluation in psychology and education (Seventh Edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Tunç, A. (1992). Üniversite yurtları ile vakıf, dernek ve özel yüksek öğrenim yurtlarının yapısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türker, R. (2003). Yükseköğretimde kalite, üniversite ve toplum. Bilim, eğitim ve düşünce dergisi, 3(4),11.
  • Usta, H. (2017). Kar amaçsız kuruluşlarda müşteri şikayet ve memnuniyetinin incelenmesi: Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nda bir araştırma. Türk Hava Kurumu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yağız, Ö. (1997). Yüksek öğretim kurumları ve toplam kalite yönetimi. ODTÜ gelişme dergisi, 24(2), 257-293.
  • Yalçın, S. & Özdemir, A. (2000). Öğrencilerin yurt ve üniversitede karşılaştıkları sorunların yaşantılarına nasıl yansıdığının, bu sorunlarını çözümlemede hangi yollara başvurduklarının ve psiko- sosyal servislerden ne gibi yardımlar almak istediklerinin belirlenmesi. Ankara: Kredi ve yurtlar kurumu yayını.
  • Yünlü, S. (2007). Müşteri ilişkileri yönetimi ve YURTKUR’da bir araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Todaie: Ankara.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülseda Kirişçi This is me 0000-0002-1016-9286

Erkan Atalmış 0000-0001-9610-491X

Publication Date May 19, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kirişçi, G., & Atalmış, E. (2017). Öğrencilerin Kredi ve Yurtlar Kurumu yurtlarında barınma gerekçeleri ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(1), 59-70.

Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.