Research Article
BibTex RIS Cite

Asked At Lgs Exams An Examınatıon Of Turkısh Revolutıon Hıstory And Kemalısm Course Questıons Accordıng To The Renovated Bloom Taxonomy

Year 2022, Volume: 4 Issue: 2, 30 - 46, 31.12.2022

Abstract

The aim of this research is to examine the Turkish Revolution History and Kemalism course questions asked in LGS exams according to the Revised Bloom Taxonomy (YBT). In this study, document analysis design, which is one of the qualitative research methods, was used in accordance with the objectives of our research. Within the scope of the research, it was tried to determine which types of questions were used in the exams by using the "Question Type Determination Form". In our research, it has been tried to determine which level of YBT corresponds to the questions of History of Turkish Revolution and Kemalism in LGS. In the research, a total of 40 LGS exam questions for the Turkish Revolution History and Kemalism course were examined according to the knowledge and cognitive process dimensions of YBT. Turkish Revolution History and Kemalism course of questions in LGS are mostly at the level of conceptual knowledge in the knowledge dimension of YBT; In the cognitive process dimension, it was concluded that he was in the understanding stage. As a result of the research, it was concluded that the Turkish Revolution History and Kemalism lesson questions asked in LGS were prepared for the low-level cognitive and knowledge levels of YBT.

References

  • Akbaba, B. (2007). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin amaçlarına yönelik öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15 No: 1: 339-352.
  • Aksoy, İ. (2003). Yüksek öğretim kurumlarında inkılâp tarihi ve öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Akyürek, G. (2019). Lgs ve teog sınavlarının fen Bilimleri dersi öğretim programı ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Amer, A., (2006). Reflections on Bloom’s Revised Taxonomy. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4 (8), 213-220.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. Ve Wittrock, M. C. (2000). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives, Abridged Edition. White Plains, NY: Longman. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
  • Anderson, L. W. (2005). Objectives, evaluation, and the improvement of education, Studies in Education Evaluation, 31, 102-113.
  • Arslan, M. (2012). Araştırma yöntem ve teknikleri ders notları. Harran Üniversitesi Birecik MeslekYüksekokulu,Şanlıurfa.http://celalkaraca.com/dersler/bahar/Arastirma_Yontem_Teknikleri/arastirma_yontem_ve_teknikleri.pdf.
  • Ayvacı, H. Ş. & Türkdoğan, A. (2010). Yeniden yapılandırılan Bloom taksonomisine göre fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1), 13-25.
  • Bayram, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ortaokul 8.sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals, handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay Company.
  • Bümen, N. T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: yenilenmiş bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyükalan F. S. (2004). Öğretmenler İçin Soru Sorma Sanatı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 345-356.
  • Çalışkan, H. (2011). Öğretmenlerin hazırladığı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36 (160), 120-132.
  • Çepni, S., Özsevgeç, T. & Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre öss fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Çepni, S., (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çolak, K. (2008). Tarih dersi sınav sorularının bloom taksonomisinin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Çolak, K., & Demircioğlu, İ. H., (2010). Tarih dersi sınav sorularının bloom taksonomisinin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırılması. Milli Eğitim Dergisi, 187(3), 160-170.
  • Dalak, O. (2015). Teog sınav soruları ile 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Demir, M. (2011). 5. ve 6. Sınıf fen ve teknoloji ders sınav sorularının bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 131–143.
  • Demir, P. (2015). Yenilenmiş bloom taksonomisine göre 2005 yılı sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kazanımlar ve seviye belirleme sınav soruları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Gelen, İ. & Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13 (3),457-476.
  • Güleryüz, H. & Erdoğan, İ., (2018). Orta okul fen bilimleri dersi sınav sorularının bloomun bilişsel alan taksonomisine göre değerlendirilmesi: muş ili örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 43–49.
  • Gündüz, Y. (2009). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji sorularının ölçme araçlarına ve bloom’un bilişsel alan taksonomisine göre analizi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. (VI)II, 150-165.
  • İncikabı, L., Pektaş, M., & Süle, C. (2016). Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının pısa problem çözme çerçevesine göre incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2:649-662
  • Karatay, R., Timur, S., & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15:233-264.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Bilimsel Araştırma Yöntemleri). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kaya, N. (2003). 6. Sınıf demokratik hayat ünitesinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin hazırladıkları yazılı sınav sorularının kapsam geçerliği ve taksonomik boyutunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Kiriş, A. (2009). Tarih derslerinde ölçme ve değerlendirme: 9. sınıf tarih dersi sınav sorularının bilişsel açıdan incelenmesi [Özel Sayı]. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1558-1581.
  • Krathwohl, D. R., (2002). A revision of blooms taxonomy: an overview. Theory Into Practice, 41 (4), 212-218.
  • Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (2006). Lise II. sınıf Fizik- Kimya sınav sorularının ve öğrencilerin enerji konusundaki başarılarının bilişsel gelişim seviyelerine göre analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 91-100.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaokula giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), 107-129.
  • Scoot, David & Marlene Morrison,(2005). Key ideas in educational research. London:Continuum International Publishing.
  • Tahaoğlu A. (2014). Ankara ortaöğretim Türk edebiyatı dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel açıdan incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi.
  • Tanık, N. & Saraçoğlu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Tübav Bilim Dergisi, (4)4, 235-246.
  • Topçu, E. (2017). Teog tarih sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 321–335.
  • Tutkun, Ö. F., Demirtaş, Z., Arslan, S. & Gür Erdoğan, D. (2015). Revize bloom taksonomisinin genel yapısı: gerekçeler ve değişiklikler. The Journal of Academic Social Science Studies, 32(3), 57-62.
  • Uymaz, M. (2016). Öğretmen yapımı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının soru türleri, kapsam geçerliği ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Vural, C. (2020). Son 10 yılda yapılan liselere giriş sınavlarında (sbs, teog ve lgs) yer alan türkçe dersi sorularının yenilenmiş bloom taksonomisi açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Wilson L. O. (2001). Anderson and Krathwohl Bloom’s Taxonomy Revised understanding the new version of Bloom’s taxonomy. https://quincycollege.edu/wp-content/uploads/Anderson-and Krathwohl_Revised-Blooms-Taxonomy.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5.baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Sekizinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. S. (2004). İlköğretimde Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük programının içeriğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrenme-öğretme ve ölçme değerlendirme sürecinde kullandıkları soruların bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yücesu, A. (2005). 1994-2004 yılları arasında liselere giris sınavında (lgs) çıkmış Türkçe sorularının dilbilgisel açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi.

Lgs Sınavlarında Sorulan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

Year 2022, Volume: 4 Issue: 2, 30 - 46, 31.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı LGS sınavlarında sorulan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularını Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne (YBT) göre incelemektir. Bu çalışmada, araştırmanın hedeflerine uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman inceleme deseninden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında 2018-2021 yılları arasında LGS sınavlarında sorulan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait sınav soruları veri olarak kullanılmıştır. Araştırmada “Soru Türü Belirleme Formu” kullanılarak sınavlarda hangi tür soruların kullanıldığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada LGS’de yer alan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularının YBT’nin hangi basamağına karşılık geldiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik toplamda 40 LGS sınav sorusu YBT’nin bilgi birikimi ve bilişsel süreç boyutlarına göre incelenmiştir. LGS’de yer alan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularının çoğunlukla YBT’nin bilgi birikimi boyutunda kavramsal bilgi basamağında; bilişsel süreç boyutunda ise anlama basamağında bulunduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda LGS’de sorulan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularının YBT’nin alt düzey bilişsel ve bilgi basamaklarına yönelik hazırlanmış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akbaba, B. (2007). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersinin amaçlarına yönelik öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 15 No: 1: 339-352.
  • Aksoy, İ. (2003). Yüksek öğretim kurumlarında inkılâp tarihi ve öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Akyürek, G. (2019). Lgs ve teog sınavlarının fen Bilimleri dersi öğretim programı ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Amer, A., (2006). Reflections on Bloom’s Revised Taxonomy. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4 (8), 213-220.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. Ve Wittrock, M. C. (2000). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives, Abridged Edition. White Plains, NY: Longman. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
  • Anderson, L. W. (2005). Objectives, evaluation, and the improvement of education, Studies in Education Evaluation, 31, 102-113.
  • Arslan, M. (2012). Araştırma yöntem ve teknikleri ders notları. Harran Üniversitesi Birecik MeslekYüksekokulu,Şanlıurfa.http://celalkaraca.com/dersler/bahar/Arastirma_Yontem_Teknikleri/arastirma_yontem_ve_teknikleri.pdf.
  • Ayvacı, H. Ş. & Türkdoğan, A. (2010). Yeniden yapılandırılan Bloom taksonomisine göre fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(1), 13-25.
  • Bayram, K. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ortaokul 8.sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals, handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay Company.
  • Bümen, N. T. (2006). Program geliştirmede bir dönüm noktası: yenilenmiş bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim, 31(142), 3-14.
  • Büyükalan F. S. (2004). Öğretmenler İçin Soru Sorma Sanatı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 345-356.
  • Çalışkan, H. (2011). Öğretmenlerin hazırladığı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36 (160), 120-132.
  • Çepni, S., Özsevgeç, T. & Gökdere, M. (2003). Bilişsel gelişim ve formal operasyon dönem özelliklerine göre öss fizik ve lise fizik sorularının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 157, 30-39.
  • Çepni, S., (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çolak, K. (2008). Tarih dersi sınav sorularının bloom taksonomisinin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Çolak, K., & Demircioğlu, İ. H., (2010). Tarih dersi sınav sorularının bloom taksonomisinin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırılması. Milli Eğitim Dergisi, 187(3), 160-170.
  • Dalak, O. (2015). Teog sınav soruları ile 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Demir, M. (2011). 5. ve 6. Sınıf fen ve teknoloji ders sınav sorularının bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 131–143.
  • Demir, P. (2015). Yenilenmiş bloom taksonomisine göre 2005 yılı sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kazanımlar ve seviye belirleme sınav soruları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Gelen, İ. & Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13 (3),457-476.
  • Güleryüz, H. & Erdoğan, İ., (2018). Orta okul fen bilimleri dersi sınav sorularının bloomun bilişsel alan taksonomisine göre değerlendirilmesi: muş ili örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 43–49.
  • Gündüz, Y. (2009). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji sorularının ölçme araçlarına ve bloom’un bilişsel alan taksonomisine göre analizi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. (VI)II, 150-165.
  • İncikabı, L., Pektaş, M., & Süle, C. (2016). Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının pısa problem çözme çerçevesine göre incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2:649-662
  • Karatay, R., Timur, S., & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15:233-264.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (Bilimsel Araştırma Yöntemleri). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kaya, N. (2003). 6. Sınıf demokratik hayat ünitesinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin hazırladıkları yazılı sınav sorularının kapsam geçerliği ve taksonomik boyutunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Kiriş, A. (2009). Tarih derslerinde ölçme ve değerlendirme: 9. sınıf tarih dersi sınav sorularının bilişsel açıdan incelenmesi [Özel Sayı]. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1558-1581.
  • Krathwohl, D. R., (2002). A revision of blooms taxonomy: an overview. Theory Into Practice, 41 (4), 212-218.
  • Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (2006). Lise II. sınıf Fizik- Kimya sınav sorularının ve öğrencilerin enerji konusundaki başarılarının bilişsel gelişim seviyelerine göre analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 91-100.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaokula giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3), 107-129.
  • Scoot, David & Marlene Morrison,(2005). Key ideas in educational research. London:Continuum International Publishing.
  • Tahaoğlu A. (2014). Ankara ortaöğretim Türk edebiyatı dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel açıdan incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi.
  • Tanık, N. & Saraçoğlu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersi yazılı sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Tübav Bilim Dergisi, (4)4, 235-246.
  • Topçu, E. (2017). Teog tarih sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 321–335.
  • Tutkun, Ö. F., Demirtaş, Z., Arslan, S. & Gür Erdoğan, D. (2015). Revize bloom taksonomisinin genel yapısı: gerekçeler ve değişiklikler. The Journal of Academic Social Science Studies, 32(3), 57-62.
  • Uymaz, M. (2016). Öğretmen yapımı sosyal bilgiler dersi sınav sorularının soru türleri, kapsam geçerliği ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Vural, C. (2020). Son 10 yılda yapılan liselere giriş sınavlarında (sbs, teog ve lgs) yer alan türkçe dersi sorularının yenilenmiş bloom taksonomisi açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Wilson L. O. (2001). Anderson and Krathwohl Bloom’s Taxonomy Revised understanding the new version of Bloom’s taxonomy. https://quincycollege.edu/wp-content/uploads/Anderson-and Krathwohl_Revised-Blooms-Taxonomy.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5.baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Sekizinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. S. (2004). İlköğretimde Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük programının içeriğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrenme-öğretme ve ölçme değerlendirme sürecinde kullandıkları soruların bloom taksonomisine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yücesu, A. (2005). 1994-2004 yılları arasında liselere giris sınavında (lgs) çıkmış Türkçe sorularının dilbilgisel açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ökkeş Hançer 0000-0001-6565-6076

Cengiz Özmen 0000-0001-5014-1299

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Hançer, Ö., & Özmen, C. (2022). Lgs Sınavlarında Sorulan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(2), 30-46.

Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.