BibTex RIS Cite

Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının İşlevlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 13 Issue: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarında görev alan öğretmenlerin, söz konusu kurslara ilişkin görüşlerini belirlemektir.  Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında kurslarda görev yapan değişik branşlardaki 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, anlatım ve soru cevap yöntemlerinin kursta en sık tercih edilen öğretim yöntemleri olduğunu ortaya çıkarmıştır. İşlevlerine ilişkin olarak, öğretmenler, söz konusu kursların ekonomik açıdan ve özlük hakları bakımından kendilerine önemli katkı sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenler ayrıca, bu kursların öğrencilerin ders ve sınav başarılarını arttırıp soru çözme becerilerini geliştirerek katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Buna karşılık, kursların öğretmenlerde yorgunluğa ve performans düşüklüğü ile sınıf içinde disiplin sorunlarına neden olduğu anlaşılmaktadır. Son olarak, öğretmenler genel olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bu kursların dershane ve etüt merkezlerine olan talebi azalttığını belirtmişlerdir.

Year 2016, Volume: 13 Issue: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serkan Ünsal

Fahrettin Korkmaz This is me

Publication Date October 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının İşlevlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).

.