Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarında görev alan öğretmenlerin, söz konusu kurslara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında kurslarda görev yapan değişik branşlardaki 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, anlatım ve soru cevap yöntemlerinin kursta en sık tercih edilen öğretim yöntemleri olduğunu ortaya çıkarmıştır. İşlevlerine ilişkin olarak, öğretmenler, söz konusu kursların ekonomik açıdan ve özlük hakları bakımından kendilerine önemli katkı sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmenler ayrıca, bu kursların öğrencilerin ders ve sınav başarılarını arttırıp soru çözme becerilerini geliştirerek katkı sağladığını ifade etmişlerdir. Buna karşılık, kursların öğretmenlerde yorgunluğa ve performans düşüklüğü ile sınıf içinde disiplin sorunlarına neden olduğu anlaşılmaktadır. Son olarak, öğretmenler genel olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bu kursların dershane ve etüt merkezlerine olan talebi azalttığını belirtmişlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.