Öz: Bu çalışmanın amacı Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının geliştirdikleri infografiklerin
değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemi 2016-2017 eğitim-öğretim yılının güz
yarıyılında Eğitim Bilimine Giriş dersini alan 87 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Öğretmen adayları gönüllülük esasına göre 29 grup
oluşturmuşlardır. Çalışma 4 haftada gerçekleştirilmiştir. İlk iki haftada infografik
hakkında bilgi verilerek nasıl geliştirileceği ile ilgili örnek uygulamalar
yaptırılmıştır. Son iki haftada da öğretmen adayları geri dönütler alarak
infografiklerini tamamlamışlardır. Öğretmen adayları Eğitimin Felsefi Temelleri
konusunda infografik hazırlamışlardır. Öğretmen adaylarının hazırladıkları
infografikler Davidson (2014) ile Lamb ve Jhonson (2014)’nın belirlediği
tasarım özelliklerine göre araştırmacılar tarafından geliştirilen rubrik
aracılığıyla analiz edilmiştir. Belirlenen öğelere göre öğretmen adaylarının
geliştirdikleri infografikler yeterli, kısmen yeterli ve yetersiz
kategorilerinde değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmen
adaylarının yeterli düzeyde infografiklerini tasarlayamadıkları görülmüştür. Bu
bağlamda öğretmen adaylarının farklı konularda da infografik hazırlamalarına ve
deneyim kazanımlarına fırsat sunan öğrenme ortamları oluşturulması
önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: İnfografik öğretmen adayları eğitimin felsefi temelleri
The aim of the
study is to evaluate the infographics developed by computer and instructional
technology education prospective teacher. The sample of the study is composed
of 87 computer and instructional
technology education prospective teacher who were were taking the Introduction to
Educational Science course of in the fall semester during the 2016-2017
academic year. Prospective teachers are divided into 29 groups on the basis of
volunteerism. The
study was conducted in 4 weeks. In
the first two weeks, infographic information was provided and sample
applications were made about how to improve it. In the last two weeks, the
prospective teachers have taken their feedback and finalized their
infographics. It was designed
infographics on the Philosophical Foundations of Education by
prospective teachers. The infographics designed by the prospective teachers
were analyzed by the researchers rubric
developed according to the design
specifications of Davidson (2014) and Lamb and Jhonson (2014). According to the
items determined, infographics were evaluated in sufficient, partially adequate
and insufficient categories. At the end of this study results of the analysis,
it was seen that the prospective teachers
could not design infographics at sufficient level. In this context, it is proposed
to create learning environments that offer opportunities for prospective
teachers to prepare their infographics and experience in different subjects.
Infographic prospective teachers philosophical foundations of education
Bölüm | Eğitim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.