Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri İnfografiklerin Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 191 - 206, 31.10.2017

Öz

Öz: Bu çalışmanın amacı Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğretmen adaylarının geliştirdikleri infografiklerin
değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemi 2016-2017 eğitim-öğretim yılının güz
yarıyılında Eğitim Bilimine Giriş dersini alan 87 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Öğretmen adayları gönüllülük esasına göre 29 grup
oluşturmuşlardır. Çalışma 4 haftada gerçekleştirilmiştir. İlk iki haftada infografik
hakkında bilgi verilerek nasıl geliştirileceği ile ilgili örnek uygulamalar
yaptırılmıştır. Son iki haftada da öğretmen adayları geri dönütler alarak
infografiklerini tamamlamışlardır. Öğretmen adayları Eğitimin Felsefi Temelleri
konusunda infografik hazırlamışlardır. Öğretmen adaylarının hazırladıkları
infografikler Davidson (2014) ile Lamb ve Jhonson (2014)’nın belirlediği
tasarım özelliklerine göre araştırmacılar tarafından geliştirilen rubrik
aracılığıyla analiz edilmiştir. Belirlenen öğelere göre öğretmen adaylarının
geliştirdikleri infografikler yeterli, kısmen yeterli ve yetersiz
kategorilerinde değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmen
adaylarının yeterli düzeyde infografiklerini tasarlayamadıkları görülmüştür. Bu
bağlamda öğretmen adaylarının farklı konularda da infografik hazırlamalarına ve
deneyim kazanımlarına fırsat sunan öğrenme ortamları oluşturulması
önerilmektedir. 



 

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2014). Çoklu Ortam Tasarımı, Dursun, Ö.Ö ve Odabaşı, H.F.(Ed.). Bilişsel Yük Kuramı ve Çoklu Ortam Tasarımı, (s. 37-55), Pegem Akademi, Ankara.
  • Baki, A., Yalçınkaya, H.A., Özpınar, İ. ve Uzun, S.Ç. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarinin Karşılaştırılması, TÜRKBİLMAT, 1(1), 67-85.
  • Begoray, D.,(2001), “Through a Class Darkly: Visual Literacy in The Classroom”, Canadian Journal of Education, 26(2) 201-217.
  • Çakmak, E. K. (2007). Çoklu Ortamlarda Dar Boğaz: Aşırı Bilişsel Yüklenme, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2 ), 1-24.
  • Davidson, R. (2014). Using Infographics in the Science Classroom, Science Teacher. 81(3), 34-39.
  • Denli, S. (2016). Görsel İletişimde İnfografik, Journal of International Social Research, 9(42), 1475-1479.
  • Deveci Topal, A., ve Alkan, A. (2010). Mayer’in Bilimsel ve Matematiksel Mesaj Tasarım İlkelerine Göre Tasarlanmış Öğrenme Ortamının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 93-106.
  • Dick, M. (2014). Interactive Infographics and News Values, Digital Journalism, 2(4), 490-506.
  • Dönmez Usta, N. (2016). Okul Öncesi Eğitimi İçin Öğretim Teknikleri ve Materyal Geliştirme, Ültay, E. ve Ültay, N. (Ed.). Öğretim Materyalinin Seçimi, Hazırlanması ve Tasarımı, (s. 61-80), Pegem Akademi, Ankara.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., ve Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction. Longman Publishing.
  • Gallo, A. M. (2004).5 Simple Steps to Designing A Rubric, Strategies,17(5), 21-24.
  • Gülrenk, K. (2016). Görsel İletişimde Bilgi Mimarlığı ve İnfografik Tasarımlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi, İstanbul. Lamb, A. ve Jhonson, L. (2014). Infographics part 1: invitations to inquiry, Teacher Librarian, 41(4), 54-58.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • McMillan, J.H. ve Schumacher, S. (2010). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 7. Baskı, London: Pearson.
  • Meeusah, N. ve Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1263 (19.06.2017)
  • Mertler, C. A. (2001). Designing Scoring Rubrics For Your Classroom Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(25).
  • Paas, F., Renkl, A. ve Sweller, J. (2004). Cognitive Load Theory: Instructional Implications of the Interaction between Information Structures and Cognitive Architecture, Instructional Science , 32, 1–8.
  • Schroeder, R. (2004). Interactive Info Graphics in Europe--added value to online mass media: a preliminary survey, Journalism Studies, 5(4), 563-570.
  • Schwier, R. A. ve Misanchuk, E.R. (1993). Interactive Multimedia Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Uyan-Dur, B (2014). Data Visualization and Infographics in Visual Communication Design Education at the Age of Information. Journal of Arts and Humanities, 3(5).
  • Uyangör, S.M. ve Ece, D.K. (2010). The Attitudes of The Prospective Mathematics Teachers Towards Instructional Technologies and Material Development Course, TOJET, 9(1), 213-220.
  • Ültay, N. ve Dönmez Usta, N. (2016). Investigating Prospective Teachers’ Ability to Write Context-Based Problems, Journal of Theory and Practice in Education, 12, 2, 447-463.
  • Schwier, R. A. ve Misanchuk, E. R. (1993). Interactive multimedia instruction. Educational Technology Publications: Englewood Cliffs , New Jersey Smiciklas, M. (2012), The Power of Infographics, Indianapolis, IN: Que Publishing. (16 Aralık 2014)
  • Stokes, S. (2002), “Visual Literacy in Teaching and Learning:A Literature Perspective”, Electronic Journal Fort the Integration of Tecnology in Education, 1(1)10-19 Yıldırım, S., Yıldırım, G., Celik, E. Ve Aydin, M. (2014). Bilgi grafiği (infografik) oluşturma sürecine yönelik öğrenci görüşleri, Journal of Research in Education and Teaching, 3(24), 247-255.
  • Zeldman, J.(2001). Taking Your Talent to The Web: Making The Transition From Graphic Design to Web Design. Indianapolis: New Riders.

Evaluation of Infographic Developed by Prospective Teachers

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 191 - 206, 31.10.2017

Öz

The aim of the
study is to evaluate the infographics developed by computer and instructional
technology education prospective teacher. The sample of the study is composed
of  87 computer and instructional
technology education prospective teacher who were were taking the Introduction to
Educational Science course of in the fall semester during the 2016-2017
academic year. Prospective teachers are divided into 29 groups on the basis of
volunteerism.
The
study was conducted in 4 weeks.
In
the first two weeks, infographic information was provided and sample
applications were made about how to improve it. In the last two weeks, the
prospective teachers have taken their feedback and finalized their
infographics. It was designed 
infographics on the Philosophical Foundations of Education by
prospective teachers. The infographics designed by the prospective teachers
were analyzed by the researchers  rubric
developed  according to the design
specifications of Davidson (2014) and Lamb and Jhonson (2014). According to the
items determined, infographics were evaluated in sufficient, partially adequate
and insufficient categories. At the end of this study results of the analysis,
it was seen that the prospective teachers 
could not design infographics at sufficient level.
In this context, it is proposed
to create learning environments that offer opportunities for prospective
teachers to prepare their infographics and experience in different subjects.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2014). Çoklu Ortam Tasarımı, Dursun, Ö.Ö ve Odabaşı, H.F.(Ed.). Bilişsel Yük Kuramı ve Çoklu Ortam Tasarımı, (s. 37-55), Pegem Akademi, Ankara.
  • Baki, A., Yalçınkaya, H.A., Özpınar, İ. ve Uzun, S.Ç. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarinin Karşılaştırılması, TÜRKBİLMAT, 1(1), 67-85.
  • Begoray, D.,(2001), “Through a Class Darkly: Visual Literacy in The Classroom”, Canadian Journal of Education, 26(2) 201-217.
  • Çakmak, E. K. (2007). Çoklu Ortamlarda Dar Boğaz: Aşırı Bilişsel Yüklenme, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2 ), 1-24.
  • Davidson, R. (2014). Using Infographics in the Science Classroom, Science Teacher. 81(3), 34-39.
  • Denli, S. (2016). Görsel İletişimde İnfografik, Journal of International Social Research, 9(42), 1475-1479.
  • Deveci Topal, A., ve Alkan, A. (2010). Mayer’in Bilimsel ve Matematiksel Mesaj Tasarım İlkelerine Göre Tasarlanmış Öğrenme Ortamının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 93-106.
  • Dick, M. (2014). Interactive Infographics and News Values, Digital Journalism, 2(4), 490-506.
  • Dönmez Usta, N. (2016). Okul Öncesi Eğitimi İçin Öğretim Teknikleri ve Materyal Geliştirme, Ültay, E. ve Ültay, N. (Ed.). Öğretim Materyalinin Seçimi, Hazırlanması ve Tasarımı, (s. 61-80), Pegem Akademi, Ankara.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., ve Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction. Longman Publishing.
  • Gallo, A. M. (2004).5 Simple Steps to Designing A Rubric, Strategies,17(5), 21-24.
  • Gülrenk, K. (2016). Görsel İletişimde Bilgi Mimarlığı ve İnfografik Tasarımlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi, İstanbul. Lamb, A. ve Jhonson, L. (2014). Infographics part 1: invitations to inquiry, Teacher Librarian, 41(4), 54-58.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • McMillan, J.H. ve Schumacher, S. (2010). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 7. Baskı, London: Pearson.
  • Meeusah, N. ve Tangkijviwat, U. (2013). Effect of data set and hue on a content understanding of infographic. http://www.repository.rmutt.ac.th/xmlui/handle/123456789/1263 (19.06.2017)
  • Mertler, C. A. (2001). Designing Scoring Rubrics For Your Classroom Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(25).
  • Paas, F., Renkl, A. ve Sweller, J. (2004). Cognitive Load Theory: Instructional Implications of the Interaction between Information Structures and Cognitive Architecture, Instructional Science , 32, 1–8.
  • Schroeder, R. (2004). Interactive Info Graphics in Europe--added value to online mass media: a preliminary survey, Journalism Studies, 5(4), 563-570.
  • Schwier, R. A. ve Misanchuk, E.R. (1993). Interactive Multimedia Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Uyan-Dur, B (2014). Data Visualization and Infographics in Visual Communication Design Education at the Age of Information. Journal of Arts and Humanities, 3(5).
  • Uyangör, S.M. ve Ece, D.K. (2010). The Attitudes of The Prospective Mathematics Teachers Towards Instructional Technologies and Material Development Course, TOJET, 9(1), 213-220.
  • Ültay, N. ve Dönmez Usta, N. (2016). Investigating Prospective Teachers’ Ability to Write Context-Based Problems, Journal of Theory and Practice in Education, 12, 2, 447-463.
  • Schwier, R. A. ve Misanchuk, E. R. (1993). Interactive multimedia instruction. Educational Technology Publications: Englewood Cliffs , New Jersey Smiciklas, M. (2012), The Power of Infographics, Indianapolis, IN: Que Publishing. (16 Aralık 2014)
  • Stokes, S. (2002), “Visual Literacy in Teaching and Learning:A Literature Perspective”, Electronic Journal Fort the Integration of Tecnology in Education, 1(1)10-19 Yıldırım, S., Yıldırım, G., Celik, E. Ve Aydin, M. (2014). Bilgi grafiği (infografik) oluşturma sürecine yönelik öğrenci görüşleri, Journal of Research in Education and Teaching, 3(24), 247-255.
  • Zeldman, J.(2001). Taking Your Talent to The Web: Making The Transition From Graphic Design to Web Design. Indianapolis: New Riders.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim
Yazarlar

Ebru Turan Güntepe

Necla Dönmez Usta

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2017). Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri İnfografiklerin Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 191-206.

.