Çalışma bir devlet üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin Kahramanmaraş’ın milli tarih içerisindeki rolü ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmanın evreni, 2019-2020 Eğitim-Öğretim döneminde Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programına kayıtlı toplam 143 öğrencidir. Çalışmanın örneklemini ise evreni temsil ettiği düşünülen ve basit seçkisiz örneklemeye göre belirlenen 94 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yazılı form ile toplanmıştır. Form, iki kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda hem katılımcıların demografik bilgilerini hem de Maraş’ın tarihi rolüne ilişkin bilgilerini belirleyen kısa cevaplı sorular; ikinci kısımda ise onların farkındalıklarını ortaya çıkarmak amaçlı yoruma dayanan uzun cevaplı sorular yer almaktadır. Kısa cevaplı sorular için frekans ve yüzde gibi betimsel istatistikler tercih edilirken yoruma dayalı sorularda soru içeriklerine bağlı kalınarak oluşturulmuş temalara göre analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin %53’ünün Maraş’ın kaç yılında işgal edildiğini, %75’inin Maraş’ın kimler tarafından işgal edildiğini, %57’sinin Maraş’ın işgalinin ne kadar sürdüğünü ‘bilmediği’; %81 oranında öğrencinin ise konuyla ilgili herhangi bir etkinliğe katılmadığı tespit edilmiştir. Bulguların tamamı değerlendirildiğinde, öğrencilerin neredeyse yarısının Maraş’ın kurtuluş mücadelesinin milli tarih içerisindeki rolünün önemine ilişkin bilgilerinin yetersiz ve farkındalıklarının zayıf olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
YOK
YOK
The research is to aim to determine the opinions of students enrolled Social Studies Teaching Department related to role of Kahramanmaraş in national history. General survey model preferred in this research. The population of the research are 143 students enrolled in Faculty of Education Social Studies Teaching Program in 2019-2020 academic years. The sample of the study are 94 students thought to represent the population and determined according to simple random sampling. Data was gathered through questionnaire developed by researchers. The questionnaire are two parts. In first part, there are the short-answer questions determining participants’ both knowledges concerning historical role of Maraş and demographic information; in the second part, there are the long-answer questions based on interpretation to reveal awareness of them. For the short-answer questions in the form, while descriptive statistical techniques such as percentage and frequency were preferred, in the questions based on interpretation, according to themes that was occurred by sticking to content of question were analyzed. In the result of research, it was revealed that 53 percent of students don’t know answer relating what year Maraş was occupied, 75 percent of them don’t know who was occupied by, 57 percent of them haven’t knowledge about how long Maraş was under occupation and 81 percent of them don’t participate any activity regarding the independence of Kahramanmaraş. When findings evaluate completely, it was reached results that nearly half of students about the role’ important within national history of Maraş's struggle for liberation both have inadequate information and their awareness are poor.
National Identity National Consciousness The Epic of Independence of Kahramanmaraş
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 "Milli Mücadele'nin 100. Yılında Kahramanmaraş" Özel Sayısı |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.