Chronological thinking is a skill that enables us to see historical events as a whole, helps us to connect in time between events, and is effective when we see relationships between past, present and future. It contributes to us when we analyze and evaluate the sequence of events that have taken place in history and the period in which we have been involved. In this context, it is important that students both have choronical thinking skills and teachers need to have these skills.
The aim of this research designed qualitatively, it is to examine social studies teacher candidates the use of chronological thinking skills, one of the historical thinking skills. In this study, as the data collection tool, accepted in the literature sub-skills that constituent the chronological thinking skills questions prepared in the direction of questionnaires and worksheets in which relevant images are used.
This research was carried out with teacher candidates studying in the Social Studies Teaching Department of Kilis 7 Aralık University during the spring semester of 2017-2018 academic year. As a result of the research, it is seen that the teacher candidates can rearrange the visuals chronologically, but they are difficult to deduce according to time and situation, they have been seen to write their visuals either from their prior knowledge ormostly as theysee it.
Historical Thinking Chronological Thinking Social Studies Teacher Candidate
Kronolojik düşünme, tarihi olayları bir bütün içinde görmemizi sağlayan, olaylar arasında zaman olarak bağlantı kurmamıza yardımcı olan, geçmiş, bugün ve gelecek arasındaki ilişkileri görmemizde etkili olan bir beceridir. Tarihte meydana gelmiş olayların sırasını ve içinde bulunulan dönemi bilmemizde, analiz etmemizde, anlamamızda ve değerlendirmemizde bizlere katkı sağlar. Bu bağlamda öğrencilerimizin kronolojik düşünme becerisine sahip bireyler olabilmesi için öncelikle bu becerilerin öğretmenlerimizde bulunması önem arz etmektedir.
Nitel desende tasarlanan bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının tarihsel düşünme becerilerinden biri olan kronolojik düşünme becerilerine sahip olup olmadıklarını incelemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak literatürde kabul görmüş kronolojik düşünme becerisini oluşturan alt beceriler doğrultusunda hazırlanan sorular ve ilgili görsellerin yer aldığı çalışma yaprakları kullanılmıştır.
Bu araştırma 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının verilen görselleri geçmişten günümüze doğru kronolojik olarak sıralayabildikleri, fakat zamana ve içinde bulunulan duruma göre çıkarımda bulunmakta zorlandıkları, görselleri ya ön bilgilerinden hareketle veya çoğunlukla yorumlamadan gördükleri şekilde yazdıkları belirlenmiştir.
Tarihsel Düşünme Kronolojik Düşünme Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.