Bu araştırmada Giresun Üniversitesi
eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi
seviyelerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından bir değerlendirmesini
yapmak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış, araştırmaya katılan
öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerini hesaplamak amacıyla veri toplama
aracı olarak “Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Aracı” kullanılmıştır. Demografik bilgilerini öğrenmek için de
araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Giresun
Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğrenim düzeyindeki 259 öğretmen
adayından oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen
adaylarının kişi başına düşen ekolojik ayak izi ortalamasının, dünyada kişi
başına düşen ayak izi ortalamasından daha fazla olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca, öğretmen adaylarının barınak bileşeni açısından kız olmasının ve
kentsel alanda yaşamış olmasının, hem
anketin tamamı hem de hizmetler bileşeni açısından anadolu lisesinden mezun
olmasının, hem anketin tamamı hem de mal ve hizmetler bileşeni açısından fen
bilgisi öğretmenliğinde öğrenim görmesinin ve gıda bileşeni açısından çevre
dersi almasının toplam ekolojik ayak izi değerlerini artırmada anlamlı
etkisinin olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.