Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Dağılımı (Kars İli Örneği)

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 29 - 48, 31.12.2009

Abstract

Uyku insanoğlu için bin dokuz yüzlü yılların ilk çeyreğine kadar tam bir bilinmezlik hali
olarak tanımlansa da, yüzyılın ortalarına yaklaştıkça bilimsel çalışmaların hız kazanması üzerine;
bilim adamları uyku üzerine de eğilerek bu bilinmezlik halini her geçen gün ortaya koydukları
çalışmalarla daha da aydınlatmışlar ve günümüze gelindiğindeyse; uykuya ilişkin istatistiki
sonuçlardan tutunda, beyne elektrot bağlanarak beyin dalgalarının değişim yönünün belirlenmesine
kadar birçok bilimsel sonuçlara ulaşılmıştır.
Uykuyla ilgili araştırma sonuçlarının ortaya çıkmasıyla beraber; uykunun: yarım günlük hayatta
ki sinerjisini ortaya koymasında önemli bir etkiye sahip olduğu her geçen gün daha da belirgin hale
gelmektedir. Bu amaçla, literatür taraması ve ailelere ilköğretim düzeyindeki çocuklarının uyku
bozuklukları ile ilişkilerini belirlemek için bir anket uygulaması ve elde edilen verilerin
değerlendirilmesi şeklindeki hazırladığımız çalışmamızda, uyku problemlerinin öğrenme başarısı ile
olası ilişkisine vurgu yapılmıştır.

References

  • Avi-Karni A, Tanne D, Rubenstein BS, Askenasy JJ and Sagi D, 1994. Dependence on rem sleepof overnight improvement of a perceptual skill. Science (New York, N.Y.), 265(5172): 679-82.
Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 29 - 48, 31.12.2009

Abstract

References

  • Avi-Karni A, Tanne D, Rubenstein BS, Askenasy JJ and Sagi D, 1994. Dependence on rem sleepof overnight improvement of a perceptual skill. Science (New York, N.Y.), 265(5172): 679-82.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ali Osman Engin This is me

Mustafa Calapoğlu This is me

Publication Date December 31, 2009
Submission Date September 17, 2017
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Engin, A. O., & Calapoğlu, M. (2009). İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Dağılımı (Kars İli Örneği). Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 29-48.