Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Dağılımı (Kars İli Örneği)

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 29 - 48, 31.12.2009

Öz

Uyku insanoğlu için bin dokuz yüzlü yılların ilk çeyreğine kadar tam bir bilinmezlik hali
olarak tanımlansa da, yüzyılın ortalarına yaklaştıkça bilimsel çalışmaların hız kazanması üzerine;
bilim adamları uyku üzerine de eğilerek bu bilinmezlik halini her geçen gün ortaya koydukları
çalışmalarla daha da aydınlatmışlar ve günümüze gelindiğindeyse; uykuya ilişkin istatistiki
sonuçlardan tutunda, beyne elektrot bağlanarak beyin dalgalarının değişim yönünün belirlenmesine
kadar birçok bilimsel sonuçlara ulaşılmıştır.
Uykuyla ilgili araştırma sonuçlarının ortaya çıkmasıyla beraber; uykunun: yarım günlük hayatta
ki sinerjisini ortaya koymasında önemli bir etkiye sahip olduğu her geçen gün daha da belirgin hale
gelmektedir. Bu amaçla, literatür taraması ve ailelere ilköğretim düzeyindeki çocuklarının uyku
bozuklukları ile ilişkilerini belirlemek için bir anket uygulaması ve elde edilen verilerin
değerlendirilmesi şeklindeki hazırladığımız çalışmamızda, uyku problemlerinin öğrenme başarısı ile
olası ilişkisine vurgu yapılmıştır.

Kaynakça

  • Avi-Karni A, Tanne D, Rubenstein BS, Askenasy JJ and Sagi D, 1994. Dependence on rem sleepof overnight improvement of a perceptual skill. Science (New York, N.Y.), 265(5172): 679-82.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Osman Engin Bu kişi benim

Mustafa Calapoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2009
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Engin, A. O., & Calapoğlu, M. (2009). İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Dağılımı (Kars İli Örneği). Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 29-48.