Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye ve İsveç Fen Öğretimi Programlarının Karşılaştırılması

Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 52, 27.12.2013

Abstract

Bu araştırmada,
Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Fen ve Teknoloji Öğretim Programı (2005) ile
İsveç Fen öğretimi programı (2011), amaç, içerik, ölçme ve değerlendirme
bakımından karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden biri olan doküman analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda; amaç içerik, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından
farklılıklar tespit edilmiştir.

References

  • Berhanu G (2011). Inclusıve Educatıon In Sweden: Responses, Challenges, And Prospects. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(2), 128-148.
  • Böhlmark A, Lindahl M (2008). Does School Privatization Improve Educational Achievement? Evidence from Sweden's Voucher Reform. Discussion Paper No. 3691, Germany: IZA.
  • Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. ve Yağcı, E. (2011). Anadolu öğretmen liseleri için öğretim ilke ve yöntemleri. MEB: Devlet Kitapları, 5. Baskı.
  • Eurydice (2010a). Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe, 2009/10.
  • Eurydice (2010b). Structures of Education and Training Systems in Europe. Sweden 2009/10. Edition. Prepared by Ministry of Education and Research SE-103 33 Stockholm.
  • Fidan N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkım Yayın Evi.
  • Hürsen Ç (2007). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji, Matematik Ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman A, Eskicumalı A (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sempati Yayıncılık.
  • Kahraman Ü (1984). Amaç, Yapı ve Yönetim Süreçleri Açılarından İsveç Eğitim Sistemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17 (1), 35-45.
  • Kurt S, Yıldırım N (2010). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulanması İle İlgili Öğretmenlerin Görüşleri Ve Önerileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 91-104.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2003). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Tebliğler Dergisi, Sayı: 2553.
Year 2013, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 52, 27.12.2013

Abstract

References

  • Berhanu G (2011). Inclusıve Educatıon In Sweden: Responses, Challenges, And Prospects. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(2), 128-148.
  • Böhlmark A, Lindahl M (2008). Does School Privatization Improve Educational Achievement? Evidence from Sweden's Voucher Reform. Discussion Paper No. 3691, Germany: IZA.
  • Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. ve Yağcı, E. (2011). Anadolu öğretmen liseleri için öğretim ilke ve yöntemleri. MEB: Devlet Kitapları, 5. Baskı.
  • Eurydice (2010a). Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe, 2009/10.
  • Eurydice (2010b). Structures of Education and Training Systems in Europe. Sweden 2009/10. Edition. Prepared by Ministry of Education and Research SE-103 33 Stockholm.
  • Fidan N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkım Yayın Evi.
  • Hürsen Ç (2007). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji, Matematik Ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman A, Eskicumalı A (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sempati Yayıncılık.
  • Kahraman Ü (1984). Amaç, Yapı ve Yönetim Süreçleri Açılarından İsveç Eğitim Sistemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17 (1), 35-45.
  • Kurt S, Yıldırım N (2010). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulanması İle İlgili Öğretmenlerin Görüşleri Ve Önerileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 91-104.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2003). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Tebliğler Dergisi, Sayı: 2553.
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ali İbrahim Can Gözüm

Publication Date December 27, 2013
Submission Date August 10, 2017
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gözüm, A. İ. C. (2013). Türkiye ve İsveç Fen Öğretimi Programlarının Karşılaştırılması. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 17-52.