Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye ve İsveç Fen Öğretimi Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 17 - 52, 27.12.2013

Öz

Bu araştırmada,
Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Fen ve Teknoloji Öğretim Programı (2005) ile
İsveç Fen öğretimi programı (2011), amaç, içerik, ölçme ve değerlendirme
bakımından karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden biri olan doküman analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda; amaç içerik, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından
farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Berhanu G (2011). Inclusıve Educatıon In Sweden: Responses, Challenges, And Prospects. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(2), 128-148.
  • Böhlmark A, Lindahl M (2008). Does School Privatization Improve Educational Achievement? Evidence from Sweden's Voucher Reform. Discussion Paper No. 3691, Germany: IZA.
  • Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. ve Yağcı, E. (2011). Anadolu öğretmen liseleri için öğretim ilke ve yöntemleri. MEB: Devlet Kitapları, 5. Baskı.
  • Eurydice (2010a). Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe, 2009/10.
  • Eurydice (2010b). Structures of Education and Training Systems in Europe. Sweden 2009/10. Edition. Prepared by Ministry of Education and Research SE-103 33 Stockholm.
  • Fidan N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkım Yayın Evi.
  • Hürsen Ç (2007). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji, Matematik Ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman A, Eskicumalı A (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sempati Yayıncılık.
  • Kahraman Ü (1984). Amaç, Yapı ve Yönetim Süreçleri Açılarından İsveç Eğitim Sistemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17 (1), 35-45.
  • Kurt S, Yıldırım N (2010). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulanması İle İlgili Öğretmenlerin Görüşleri Ve Önerileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 91-104.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2003). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Tebliğler Dergisi, Sayı: 2553.
Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 17 - 52, 27.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Berhanu G (2011). Inclusıve Educatıon In Sweden: Responses, Challenges, And Prospects. Internatıonal Journal Of Specıal Educatıon, 26(2), 128-148.
  • Böhlmark A, Lindahl M (2008). Does School Privatization Improve Educational Achievement? Evidence from Sweden's Voucher Reform. Discussion Paper No. 3691, Germany: IZA.
  • Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. ve Yağcı, E. (2011). Anadolu öğretmen liseleri için öğretim ilke ve yöntemleri. MEB: Devlet Kitapları, 5. Baskı.
  • Eurydice (2010a). Recommended annual taught time in full-time compulsory education in Europe, 2009/10.
  • Eurydice (2010b). Structures of Education and Training Systems in Europe. Sweden 2009/10. Edition. Prepared by Ministry of Education and Research SE-103 33 Stockholm.
  • Fidan N (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkım Yayın Evi.
  • Hürsen Ç (2007). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji, Matematik Ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • İşman A, Eskicumalı A (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sempati Yayıncılık.
  • Kahraman Ü (1984). Amaç, Yapı ve Yönetim Süreçleri Açılarından İsveç Eğitim Sistemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 17 (1), 35-45.
  • Kurt S, Yıldırım N (2010). Ortaöğretim 9. Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulanması İle İlgili Öğretmenlerin Görüşleri Ve Önerileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 91-104.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2003). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Tebliğler Dergisi, Sayı: 2553.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali İbrahim Can Gözüm

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gözüm, A. İ. C. (2013). Türkiye ve İsveç Fen Öğretimi Programlarının Karşılaştırılması. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 17-52.