Research Article
BibTex RIS Cite

Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Açısından Sınıflandırılması

Year 2015, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 16, 31.12.2015

Abstract

Küreselleşen dünyada, bilgiye erişebilen ve bilgiyi üretebilen ülkeler rekabet avantajı sağlamaktadır. Bilgiye erişmek ve
bilgiyi üretme yeterliliğine sahip olmak eğitimle gerçekleşmektedir. Bu çalışma beşeri sermayenin bileşenlerinden biri olan
eğitime ilişkin göstergelere göre AB üye ülkelerini ve Türkiye’yi k-ortalamalar ve bulanık c-ortamalar kümeleme yöntemleri
yardımıyla sınıflandırmaktır. Bu çalışma ayrıca eğitim göstergeleri açısından Avrupa Birliği üye ülkelerine göre Türkiye’nin
konumunu belirlemektedir. k-ortalamalar kümeleme analizinde dört kümeye ayrılırken, bulanık kümeleme analizinde ülkeler iki
kümeye ayrılmıştır. AB üyesi ülkelere göre okul öncesi eğitim, yükseköğretimdeki öğrenci, yükseköğretimdeki kız öğrenci ve 18
yaşında eğitim almaya devam edenlere ait oranlar oldukça düşüktür. Elde edilen sonuçlara göre, eğitime katılımın arttırılmasına
yönelik iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır

References

  • Ayşen AA 2002. Kümeleme Analizi ile AB Ülkeleri ve Türkiye’ nin Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 319-332.
Year 2015, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 16, 31.12.2015

Abstract

References

  • Ayşen AA 2002. Kümeleme Analizi ile AB Ülkeleri ve Türkiye’ nin Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 319-332.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nesrin Alptekin This is me

Publication Date December 31, 2015
Submission Date September 16, 2017
Published in Issue Year 2015 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Alptekin, N. (2015). Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Açısından Sınıflandırılması. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(2), 1-16.