Küreselleşen dünyada, bilgiye erişebilen ve bilgiyi üretebilen ülkeler rekabet avantajı sağlamaktadır. Bilgiye erişmek ve
bilgiyi üretme yeterliliğine sahip olmak eğitimle gerçekleşmektedir. Bu çalışma beşeri sermayenin bileşenlerinden biri olan
eğitime ilişkin göstergelere göre AB üye ülkelerini ve Türkiye’yi k-ortalamalar ve bulanık c-ortamalar kümeleme yöntemleri
yardımıyla sınıflandırmaktır. Bu çalışma ayrıca eğitim göstergeleri açısından Avrupa Birliği üye ülkelerine göre Türkiye’nin
konumunu belirlemektedir. k-ortalamalar kümeleme analizinde dört kümeye ayrılırken, bulanık kümeleme analizinde ülkeler iki
kümeye ayrılmıştır. AB üyesi ülkelere göre okul öncesi eğitim, yükseköğretimdeki öğrenci, yükseköğretimdeki kız öğrenci ve 18
yaşında eğitim almaya devam edenlere ait oranlar oldukça düşüktür. Elde edilen sonuçlara göre, eğitime katılımın arttırılmasına
yönelik iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır
Eğitim göstergeleri Avrupa Birliği Bulanık c- ortamalar kümeleme analizi k-ortalamalar kümeleme analizi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |