Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Açısından Sınıflandırılması

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 16, 31.12.2015

Öz

Küreselleşen dünyada, bilgiye erişebilen ve bilgiyi üretebilen ülkeler rekabet avantajı sağlamaktadır. Bilgiye erişmek ve
bilgiyi üretme yeterliliğine sahip olmak eğitimle gerçekleşmektedir. Bu çalışma beşeri sermayenin bileşenlerinden biri olan
eğitime ilişkin göstergelere göre AB üye ülkelerini ve Türkiye’yi k-ortalamalar ve bulanık c-ortamalar kümeleme yöntemleri
yardımıyla sınıflandırmaktır. Bu çalışma ayrıca eğitim göstergeleri açısından Avrupa Birliği üye ülkelerine göre Türkiye’nin
konumunu belirlemektedir. k-ortalamalar kümeleme analizinde dört kümeye ayrılırken, bulanık kümeleme analizinde ülkeler iki
kümeye ayrılmıştır. AB üyesi ülkelere göre okul öncesi eğitim, yükseköğretimdeki öğrenci, yükseköğretimdeki kız öğrenci ve 18
yaşında eğitim almaya devam edenlere ait oranlar oldukça düşüktür. Elde edilen sonuçlara göre, eğitime katılımın arttırılmasına
yönelik iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Ayşen AA 2002. Kümeleme Analizi ile AB Ülkeleri ve Türkiye’ nin Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 319-332.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Alptekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alptekin, N. (2015). Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye ve AB Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Açısından Sınıflandırılması. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(2), 1-16.