Polonyalı yönetmen Krzysztof Kieslowski’nin, Fransız bayrağını oluşturan renklerden ve bu renklerin temsil ettiği "özgürlük, eşitlik, kardeşlik" kavramlarından esinlenerek gerçekleştirdiği “Üç Renk: Mavi, Beyaz, Kırmızı” üçlemesinin son filmi olan Kırmızı (Rouge), Fransa bayrağındaki kırmızı renkle sembolleştirilen “kardeşlik” kavramına felsefi bir bakış olarak nitelendirilebilir. Ancak filmin dramatik yapısı içerisinde Kierkegaard’ın aynı adlı eserinde ortaya konan “tekerrür” olgusu da kullanılmış ve bu iki olgu, filmdeki Yargıç karakterinde vücut bulan “adalet” olgusunun ışığında işlenmiştir. Filmin bu çok katmanlı yapısı, karakterlerin bireysel özelliklerinin yanı sıra birbirleriyle olan ilişkilerinde de yansımaları görülecek şekilde tasarlanmış ve sinematografik olarak estetik bir üslupla sunulmuştur. Bu çalışma, Kieslowski’nin üzerinde düşündüğü ve filmin dramatik yapısı içerisinde kullandığı bu kavramları, filmdeki görsel örnekleri ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, yönetmenin felsefi kişiliğinin estetik ve sinematografik olarak filme ne şekilde yansıdığı incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 31 Issue: 1 |