Makale Türü
Araştırma Makalesi
Başvuru Tarihi
08.06.2022
Kabul Tarihi
09.11.2022
DOI
10.47140/kusbder.1127975
Bu araştırmada, didaktiğin antropolojik teorisi temel alınarak ilköğretim matematik öğretmen adaylarının zihin haritasıyla ilgili görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Marmara Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 26 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla, araştırmacılar tarafından Zihin Haritası Görüş Formu oluşturulmuştur. Zihin haritası görüş formu öğretmen adaylarına uygulanmış ve gönüllük esas alınarak dört öğretmen adayıyla zihin haritası görüş formu üzerinden yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının zihin haritasını ilişkilendirme, not alma tekniği, zihindeki kavramların görselleştirilmesi gibi çeşitli şekillerde gördüklerini ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca, öğretmen adaylarının zihin haritasını klasik not almaya göre daha işlevsel buldukları söylenebilir. Son olarak, öğretmen adaylarının çoğunun öğretmenlik hayatlarında zihin haritasını kullanacağını ifade ettikleri ortaya çıkmıştır.
didaktiğin antropolojik teorisi bireysel tanıma kurumsal tanıma zihin haritası matematik öğretmen adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |