BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konuları İle İlgili Etkinliklere İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi

Year 2014, Volume: 1 Issue: 28, 0 - , 20.02.2014

Abstract

2005- 2006 yılında uygulamaya geçirilen sosyal bilgiler programı öğrenci merkezli bir öğretim yöntemini benimsemiştir. Bu süreçte uygulamaya konan yeni program üzerine pek çok araştırmalar yapılmıştır. Fakat yapılan araştırmalar içerisinde öğrencilerin sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik tutumlarının belirlenmesine yönelik araştırmalara rastlanmamıştır. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik öğrenci tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem olarak seçilen 266 öğrencinin coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla 5’li likert tipinde 19 maddeden oluşan bir tutum ölçeği geliştirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, sınıf düzeyi ve gelir durumu değişkenleri açısından tek yönlü varyans analizi ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.

Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konuları İle İlgili Etkinliklere İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi

Year 2014, Volume: 1 Issue: 28, 0 - , 20.02.2014

Abstract


2005- 2006 yılında uygulamaya geçirilen sosyal bilgiler programı öğrenci merkezli bir öğretim yöntemini benimsemiştir. Bu süreçte uygulamaya konan yeni program üzerine pek çok araştırmalar yapılmıştır. Fakat yapılan araştırmalar içerisinde öğrencilerin sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik tutumlarının belirlenmesine yönelik araştırmalara rastlanmamıştır. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik öğrenci tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem olarak seçilen 266 öğrencinin coğrafya konuları ile ilgili etkinliklere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla 5’li likert tipinde 19 maddeden oluşan bir tutum ölçeği geliştirilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler cinsiyet, sınıf düzeyi ve gelir durumu değişkenleri açısından tek yönlü varyans analizi ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Gürbüz Ocak

Ramazan Bulut

Publication Date February 20, 2014
Submission Date May 10, 2013
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 28

Cite

APA Ocak, G., & Bulut, R. (2014). Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Konuları İle İlgili Etkinliklere İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(28). https://doi.org/10.21764/efd.12403