BibTex RIS Cite

EXAMINING THE RESEARCH OF LEARNING STYLES PRESERVICE TEACHERS IN TERMS OF SOME VARIABLES

Year 2014, Issue: 32, 114 - 129, 09.01.2015

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2014, Issue: 32, 114 - 129, 09.01.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Kolb Öğrenme stilleri içerisinde baskın öğrenme stillerini belirlemek; cinsiyet, öğrenim gördüğü alan ve önceki öğretim alanları arasında öğrenme stilleri bakımından farklılıkları araştırmaktır. Yöntem olarak betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında 489 Eğitim Fakültesi öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Aşkar ve Akkoyunlu tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) kullanılmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde değerleri, İki Değişkenli Kay-Kare test teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre Eğitim Fakültesi öğrencilerinin en çok “Özümseyen’’, en az ise ‘’Yerleştiren’’ öğrenme stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma ile Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stillerinde cinsiyet ve önceki öğretim alanları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak öğrenim gördükleri alanlara (bölüm/ana bilim ya da ana sanat dalı) göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Feti Çelik

Rıza Yalçın

Özlem Gök Çatal This is me

Ayşe Aydın This is me

Publication Date January 9, 2015
Submission Date November 19, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 32

Cite

APA Çelik, F., Yalçın, R., Gök Çatal, Ö., Aydın, A. (2015). EXAMINING THE RESEARCH OF LEARNING STYLES PRESERVICE TEACHERS IN TERMS OF SOME VARIABLES. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(32), 114-129. https://doi.org/10.21764/efd.36763