Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının FATİH projesine yönelik farkındalıklarının, öngörülerinin ve beklentilerinin belirlenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karal ve diğ. (2013) tarafından geliştirilen “FATİH Projesine Yönelik Görüşleri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve frekans değerlerinden yararlanılmıştır. Gruplar arasında anlamlı farklılıkların tespiti için ilişkisiz t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının FATİH projesine yönelik farkındalıklarının ve projeden beklentilerinin yüksek, projeye yönelik öngörülerinin ise olumsuz yönde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adayları özellikle uyum sağlama, sınıf yönetimi, teknik destek, altyapı gibi konularda olumsuzluklar yaşanacağını öngördüklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının etkili ve verimli hizmet içi eğitimler, teknik destek, projeye yönelik tanıtıcı eğitimler, temel bilgisayar eğitimleri konusunda beklentilerinin olduğu görülmüştür. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının öngörülerinin olumsuz olmasından ve FATİH projesinden beklentilerinin yüksek olmasından yola çıkarak adayların projeye yönelik olumsuz öngörülerinin giderilmesi ve projeden beklentilerinin karşılanması adına öneriler sunulmuştur.
The purpose of this study is to determine teacher candidates’ awareness, foresight, and expectations of FATIH project. The study was carried out via descriptive survey model which is one of the quantitative research methods. The study group was consisted of teacher candidates from last graders out of Sakarya University Education Faculty. As a data collection tool, “Evaluation Scale of Thoughts about FATIH Project”, developed by Karal at al. (2013), was used. While analyzing the data, frequency, percentage, and mean scores were calculated, and to determine whether the teacher candidates’ awareness, foresight, and expectations about FATIH project differ according to the various variables, Independent sample t test and ANOVA test were applied. In conclusion, it was identified that while teacher candidates’ level of awareness and expectations about FATIH project was high, their foresights for this project were negative. Especially, teacher candidates stated that problems such as adaptation to project, classroom management, technical support, and infrastructure could be experienced. Furthermore, teacher candidates had expectations about effective and efficient in-service training, technical support, introductory training regarding the project, and computer training. At the end of the study, based on negative foresights and high expectations of teacher candidates, suggestions were provided for resolving negative foresights and meeting high expectations about FATIH project.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | February 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 37 |