Günümüzde farklı özelliklere sahip ve farklı konumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinin mesleki açıdan yaşadıkları doyum ve tükenmişlik duyguları da farklılık gösterebilmektedir. Bu araştırmada müzik öğretmenlerinin mesleki yeterlik algıları ile mesleki doyum ve mesleki tükenmişlik duyguları arasındaki bağıntı araştırılmıştır. Araştırmaya 219 müzik öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, müzik öğretmenlerinin mesleki yeterlik algılarının, mesleki doyum ve tükenmişlik durumlarına önemli bir etki yaptığı, yeterince mesleki bilgi ve beceriye sahip olmadıklarında bu durumun mesleki tükenmişlik yaşanmasına neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, genellikle yüksek düzeyde doyum ve tükenmişlik yaşadıkları ve en fazla öğrenme-öğretme sürecinde kendilerini daha yetersiz hissettikleri ortaya çıkmıştır.
Professional satisfaction and burnout levels of music teachers who have different characteristics and serve in different positions may vary. The present research studies the relationship between professional competency perceptions and professional satisfaction and burnout among music teachers. A total of 219 music teachers participated in the research. According to obtained findings, professional competency perception has a significant effect of music teachers’ professional satisfaction and burnout levels, and when they don’t have the adequate professional knowledge and skills, this results in professional burnout. Additionally, teachers generally experience high levels of satisfaction and burnout, and they mostly feel incompetent in learningteaching processes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | March 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 37 |