Bu çalışmada öğrencilerin dinlediklerini anlama düzeyleri incelenmiştir. Araştırma betimsel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bayburt ili 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 103 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan, açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Formda hikâye edici metinle ilgili 12, bilgilendirici metinle ilgili 9 adet metin içi soruya yer verilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeylerinin bilgilendirici metinleri anlama düzeylerinden daha fazla olduğu, öğrencilerin dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeyleri ile bilgilendirici metinleri anlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, öğrencilerin dinledikleri metinleri anlama düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | March 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 37 |