Bu araştırma yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile destekli
çevre eğitiminin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum,
davranış ve başarılarına nasıl bir etkisi olduğunu incelemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında Muş il merkezindeki devlet
okulunda öğrenim gören ortaokul 7. sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır.
Araştırmada yarı deneysel yöntem, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen
kullanılmıştır. 7.sınıf şubelerinden bir şube kontrol, bir şube deney grubu
olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 29 öğrenci ve kontrol grubunda ise 28
öğrenci olmak üzere toplam 57 öğrenci araştırmanın çalışma grubunda
bulunmaktadır. Araştırmanın uygulama basamağı aynı fen öğretmeni tarafından
gerçekleştirilmiş ve 11 hafta sürmüştür. Hem kontrol hem de deney grubunda aynı
çevre konularının öğretimi yapılmıştır. Deney grubunda yaşam temelli öğrenme
yaklaşımı ile destekli çevre eğitimi, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli
öğretim yöntemleri kullanılarak çevre eğitimi gerçekleştirilmiştir. Veri
toplama aracı olarak çevre davranış ölçeği, çevre tutum ölçeği ve çevre başarı
testi öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız
Gruplar için t-Testi ve Bağımlı Gruplar için t-Testi uygulanmıştır. Araştırmada
yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile destekli çevre eğitiminin 7. sınıf
öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarı düzeylerini
geliştirmede anlamlı seviyede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı çevre eğitimi yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile destekli çevre eğitimi fen eğitimi çevreye yönelik tutum
The
study was implemented for the purpose of examining the effect of environment
education supported by context-based learning approach on environmental
attitudes, behaviors and success of 7th grade secondary school students. The
study was applied to the 7th grade secondary school students receiving
education in a public school in the city center of Mus during the school year
of 2018-2019. In the study, quasi-experimental method and experimental design
with pretest-posttest control group were used. A total of 57 students; 29
students in the experimental group and 28 students in the control group
constituted the study group. Application stage of the study was carried out by
the same science teacher in 11 weeks. Similar environmental subjects were
taught in both of the control and experimental groups. Environment education
was carried out by using context-based learning approach in the experimental
group and teacher-centered educational methods in the control group. To collect
data; Environmental Behavior Scale, Environmental Attitude Scale and
Environmental Success Test were applied as pretest and posttest. In the study,
it was concluded that environment education supported by context-based learning
approach was significantly effective on developing environmental attitudes,
behaviors and success of 7th grade secondary school students.
Context-based learning approach environmental education environment education supported by context-based learning approach science education attitude towards environment
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2020 |
Submission Date | September 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 54 |