Research Article
BibTex RIS Cite

MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRETİM ELEMANLARININ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYUMLARININ İNCELENMESİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Issue: 57, 74 - 97, 30.01.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının, Covid-19 küresel salgınının etkisiyle uzaktan eğitime ani geçiş sürecindeki uyumlarının incelenmesidir. Çalışmada öğretim elemanlarının deneyimlerini ortaya koymaya çalışan nitel yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Bu doğrultuda çalışma grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi meslek yüksekokullarında görev 10 öğretim üyesi ve 10 öğretim görevlisi oluşturmaktadır. Çalışma grubundan elde edilen analizler sonucunda öğretim elemanlarının uyumlarının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Supporting Institution

yok

References

  • Akhunlar, M. N. (2010). Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkan, R. M.,Suiçmez, M., Aydınkal, M. ve Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri.Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3). 133-140
  • Arastaman, G., Fidan, İ. Ö. ve Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Ayyıldız, P. (2020). Technology in clasroom management. In M. Durnalı (Ed.), Utilizing technology, knowledge, and smart systems in educational administration and leadership (pp. 42-58). Hershey, PA: IGI Global.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 109-129
  • Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113-115.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Çakın, M ve Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Engelland, C. (2020). Phenomenology. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M. A. ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal bilimler meslek yüksekokullarının eğitim sürecinde; Uygulama açısından karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ejovoc (Electronic Journal of VocationalColleges), 3(4), 1-8.
  • Guest, G.,Bunce, A. and Johnson, L. (2006). How many interview sare enough? An experiment with data saturation and variability. Field Methods, 18(1), 59-82.
  • Hsieh, H. F. and Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • Husserl, E. (1970). Thecrisis of European sciences and transcendent alphenomenology: An introduction to phenomenological philosophy. Evanston, Ill: Northwestern UniversityPress.
  • Mesci, H. ve Uzunbacak, S. D. (2019) Adalet meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer gelişiminde Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile ilgili sorunları. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 9(2), 167-209.
Year 2021, Issue: 57, 74 - 97, 30.01.2021

Abstract

References

  • Akhunlar, M. N. (2010). Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkan, R. M.,Suiçmez, M., Aydınkal, M. ve Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri.Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(3). 133-140
  • Arastaman, G., Fidan, İ. Ö. ve Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Ayyıldız, P. (2020). Technology in clasroom management. In M. Durnalı (Ed.), Utilizing technology, knowledge, and smart systems in educational administration and leadership (pp. 42-58). Hershey, PA: IGI Global.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 109-129
  • Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113-115.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Çakın, M ve Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Engelland, C. (2020). Phenomenology. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Göktürk, İ. E., Aktaş, M. A. ve Göktürk, Ü. (2013). Sosyal bilimler meslek yüksekokullarının eğitim sürecinde; Uygulama açısından karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ejovoc (Electronic Journal of VocationalColleges), 3(4), 1-8.
  • Guest, G.,Bunce, A. and Johnson, L. (2006). How many interview sare enough? An experiment with data saturation and variability. Field Methods, 18(1), 59-82.
  • Hsieh, H. F. and Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • Husserl, E. (1970). Thecrisis of European sciences and transcendent alphenomenology: An introduction to phenomenological philosophy. Evanston, Ill: Northwestern UniversityPress.
  • Mesci, H. ve Uzunbacak, S. D. (2019) Adalet meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer gelişiminde Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile ilgili sorunları. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 9(2), 167-209.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hasret Öztürk 0000-0001-9111-4844

Publication Date January 30, 2021
Submission Date October 12, 2020
Published in Issue Year 2021 Issue: 57

Cite

APA Öztürk, H. (2021). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRETİM ELEMANLARININ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE UYUMLARININ İNCELENMESİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(57), 74-97.