Bir müzik öğretmeni adayının, piyanoda performans sergileyebilmesi veya piyanoyu eşlik aracı olarak kullanabilmesi için piyanoda belirli teknik becerilere sahip olması gerekir. Hiç şüphesiz artikülasyonlar da bu becerilerden biridir. Bu araştırma, müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda, artikülasyonların öğretiminde kullanılan yöntemlerin ve karşılaşılan sorunların; tekniklerin çalımında dikkat edilmesi gereken durumların ve öğretim sürecinde kullanılan kaynakların incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler eğitimcilerle görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ADIMA Protokolü çerçevesinde yer alan üniversitelerin müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcileri oluşturmaktadır. Müzik eğitimi anabilim dallarında görevli piyano eğitimcileriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler, betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir.
A music teacher candidate must have certain technical skills on the piano in order to perform on the piano or to use the piano as a accompaniment tool. Undoubtedly, articulations are one of these skills. This research aims to examine the teaching methods and resources used in articulation techniques in piano teaching, the problems encountered in teaching and the situations that should be considered in the study of articulation techniques in line with the opinions of the piano educators working in the music education departments. Qualitative research method was used in the research and data were collected by interviewing educators. The working group of the research consists of piano educators working in the MEABD of universities within the framework of ADIMA Protocol. Findings show that piano educators use the methods of “identification, sampling, demonstration, difference, making use of opposites” in the teaching of articulation techniques.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2021 |
Submission Date | October 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 57 |