Considering recent advancement of technology and increased video use in language teaching and learning, this study attempted to investigate main findings of the studies conducted to examine the impact of video use on learners’ listening skills and vocabulary development in English language teaching (ELT). In this regard, 52 articles published between the years 2000 and 2020 in various scientific journals indexed in several research databases were found by searching relevant keywords. Analysis was conducted employing content analysis and constant comparison method. Some major themes were found such as ‘the learners’ attitudes towards watching videos’, ‘the effects of watching videos on listening skill,’ and ‘the role of subtitles in improving listening skill’ considering the impact of video watching on listening skills; and ‘effects of watching videos on vocabulary development’ and ‘effects of subtitles on vocabulary development’ regarding vocabulary development. The findings presented the effectiveness of different forms of subtitling on learners’ listening skills and vocabulary development as well.
Teknolojideki son gelişmeler ve dil öğretim ve öğreniminde artan video kullanımı göz önüne alındığında, bu çalışma, video kullanımının öğrencilerin dinleme becerileri ve İngilizce öğretiminde kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkisini incelemek için yapılan çalışmaların ana bulgularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çeşitli araştırma veri tabanlarında indekslenmiş bilimsel dergilerde 2000-2020 yılları arasında yayınlanan 52 makale, ilgili anahtar kelimeler taranarak bulunmuştur. İçerik analizi ve sürekli karşılaştırma yöntemi kullanılarak analiz yapılmıştır. Video izlemenin dinleme becerileri üzerindeki etkisini dikkate alarak ‘öğrencilerin video izlemeye yönelik tutumları’, ‘video izlemenin dinleme becerisi üzerindeki etkileri’ ve ‘dinleme becerisini geliştirmede altyazıların rolü’ gibi bazı ana temalar bulunmuştur. Kelime gelişimi ile ilgili, ‘video izlemenin kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkileri’ ve ‘altyazıların kelime gelişimi üzerindeki etkileri’ temaları ortaya çıkarılmıştır. Bulgular, farklı alt yazı biçimlerinin öğrencilerin dinleme becerileri ve kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkililiğini de ortaya koymuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | November 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: - Issue: 58 |