Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının kullanılmasına yönelik ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir. Olgubilim desenine uygunluk gösteren bu araştırmanın çalışma grubunu 9 anne ve 2 baba olmak üzere toplam 11 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı kapsamında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada edinilen bulgulara göre; okul öncesi eğitim sürecinde çocukların okul dışı öğrenme ortamlarında deneyim sıklıklarının yetersiz olduğu, ebeveynlerin okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının etkili olduğunu ve sıklıkla kullanılması gerektiğini düşündüğü tespit edilmiştir. Bununla birlikte ebeveynler; okul dışı öğrenme ortamlarının avantajları olarak en fazla somut/gerçek nesne ve olayları gözlemleme, kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi maddelerinin belirtildiği, dezavantaj olarak en fazla tehlike ve kaza risklerinin olması, disiplin kurallarının gelişmemesi ve öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde zorluk maddelerinin belirtildiği belirlenmiştir. Okul öncesi eğitimde okul dışı öğrenme ortamlarından yeteri sıklıkta faydalanılmamasının nedenleri hakkında ebeveynlerin en sık belirttikleri cevaplar, okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen etkinliklerin maliyetli oluşu ve öğretmenlerin/idarecilerin bu gibi etkinliklere vakit ayırmak istememesi olmuştur. Okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının sıklaştırılmasına yönelik ebeveynlerin önerileri incelendiğinde, çok büyük oranda ebeveynlerin bilinçlendirilmesine yönelik öneri sunulduğu belirlenmiştir.
The purpose of this study is to examine parents’ views on the use of out-of-school learning environments in pre-school education process. The study group of this study, which corresponds with the phenomenological design, consists of 11 parents, 9 mothers and 2 fathers. The data collected with the semi-structured interview form prepared within the scope of the purpose of the study was analyzed descriptively. In the research; although parents think that out-of-school learning environments are effective and should be used frequently during pre-school education process, it has been determined that children’s experience in out-of-school learning environments is insufficient. In addition to this, it has been revealed that parents think that out-of-school learning environments are effective in terms of observing concrete objects and events and realizing permanent learning. In spite of this, it was determined that parents present the risk of danger and accident, the underdevelopment of discipline rules and the difficulties in the realization of teaching activities in out-of-school learning environments as negative factors. When suggestions of parents to increase out-of-school learning environments in pre-school education process were examined, it was determined that on a large scale the suggestions were made to raise awareness of parents.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | September 2, 2023 |
Publication Date | May 3, 2021 |
Submission Date | February 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 58 |