Özet: Bu araştırmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin zorunlu dijital eğitim sürecinde yaşadıkları dijital eşitsizliklere ilişkin deneyimlerinin keşfedilmesidir. Araştırmada öğrencilerin deneyimlerini keşfetmek için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırma grubunu Süleyman Demirel Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubundan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen analizler neticesinde öncelikli olarak öğrencilerin dijital eğitime geçişte uyum sağlamakta zorlandıkları, maddi yetersizlikler nedeniyle öğrencilerin dijital platformlara erişmekte sorun yaşadıkları, daha önce dijital platformları tecrübe etmedikleri için hazır bulunuşluk eksikliği ve yüz yüze iletişim eksikliğinin neden olduğu etkileşim eksikliği yaşadıkları bulgularına ulaşılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin yaşadıkları dijital eşitsizlikleri en aza indirgemek için finansman destekler sağlanması, çevirimiçi eğitim ve seminler verilmesi ile dijital interaktif platformlar kurulması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 23, 2023 |
Publication Date | August 12, 2021 |
Submission Date | June 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 59 |