Bu çalışmada, alan yazın taranarak hazırlanan ve uygulanan 10 haftalık Orman Okulu Eğitim Planının (OOEP) değerlendirilmesi amaçlanmıştır. OOEP, çocuk, öğretmen ve program olmak üzere 3 farklı açıdan değerlendirilmiştir. Çalışma grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Anaokulu’nda eğitim gören 5-6 yaş arası çocuklar (n=35) ve öğretmenleri (n=1) oluşturmaktadır. Çalışmada amaçlı örnekleme yolu seçilmiştir ve temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini, her çocukla her hafta yapılan birebir görüşmeler (f=10), öğretmenleriyle uygulama sonunda yapılan değerlendirme görüşmesi (f=1) ve araştırmacının doküman olarak ele aldığı eğitim planı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın güvenirliği için veri üçgenleme kullanılmış ve kodlayıcılar arası görüş birliği (%95) sağlanmıştır. Bulgulara göre, fiziksel ve duyuşsal alan olmak üzere iki tema elde edilmiştir. Bu temalar doğrultusunda, OOEP’in kazanımları değerlendirildiğinde fiziksel ve duyuşsal alanla ilgili kazanımların dengeli olduğu ancak, çocukların hatırladıkları, zorlandıkları, ilgilerini çeken, eğlendikleri ve yapmak istedikleri etkinlikler olarak, daha az duyuşsal alanla ilgili etkinlikleri (Keşif, Doğayla bağ kurma, Rahatlama), daha çok fiziksel alanla ilgili etkinlikleri (Alet kullanma, Büyük kas motor aktivite, Yapı-İnşa, Farklı Materyal, Duyusal Deneyim) ifade ettikleri görülmüştür. Öğretmenin ifade ettiği tüm kazanımlarınsa duyuşsal alanla ilgili olduğu (doğaya saygı, özgürlük, mutluluk, sınırlarını tanıma, kendini ifade, risk yönetimi, özgüven, sebat, paylaşma, sorumluluk vb.) dikkat çekmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | December 23, 2021 |
Acceptance Date | February 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume , Issue 62 |
Bibtex | @research article { maeuefd1040654, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy University}, year = {2022}, number = {62}, pages = {431 - 454}, doi = {10.21764/maeuefd.1040654}, title = {BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Kanyılmaz Canlı, Elif Süreyya and Temel, Fulya} } |
APA | Kanyılmaz Canlı, E. S. & Temel, F. (2022). BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (62) , 431-454 . DOI: 10.21764/maeuefd.1040654 |
MLA | Kanyılmaz Canlı, E. S. , Temel, F. "BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2022 ): 431-454 <https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/69717/1040654> |
Chicago | Kanyılmaz Canlı, E. S. , Temel, F. "BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2022 ): 431-454 |
RIS | TY - JOUR T1 - BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ AU - Elif SüreyyaKanyılmaz Canlı, FulyaTemel Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.21764/maeuefd.1040654 DO - 10.21764/maeuefd.1040654 T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 431 EP - 454 VL - IS - 62 SN - -1302-8944 M3 - doi: 10.21764/maeuefd.1040654 UR - https://doi.org/10.21764/maeuefd.1040654 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ %A Elif Süreyya Kanyılmaz Canlı , Fulya Temel %T BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2022 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V %N 62 %R doi: 10.21764/maeuefd.1040654 %U 10.21764/maeuefd.1040654 |
ISNAD | Kanyılmaz Canlı, Elif Süreyya , Temel, Fulya . "BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / 62 (April 2022): 431-454 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.1040654 |
AMA | Kanyılmaz Canlı E. S. , Temel F. BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; (62): 431-454. |
Vancouver | Kanyılmaz Canlı E. S. , Temel F. BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; (62): 431-454. |
IEEE | E. S. Kanyılmaz Canlı and F. Temel , "BİR ORMAN OKULU UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 62, pp. 431-454, Apr. 2022, doi:10.21764/maeuefd.1040654 |