Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EXAM ANXIETY LEVELS OF 8TH-GRADE STUDENTS PREPARING FOR LGS AND ATTITUDES TO PHYSICAL EDUCATION LESSON

Year 2024, Issue: 70, 239 - 258, 30.04.2024
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1360693

Abstract

This study examined the relationship between test anxiety levels and attitudes toward the physical education course among 8th-grade students preparing for the LGS. The research is a descriptive study based on the technique of relational analysis. In this study, the population consists of students taking the LGS (High School Transition Exam) and currently studying in Burdur City Center, affiliated with the Ministry of National Education, during the 2022-2023 academic year. The study sample consists of 445 students. "Westside Test Anxiety Scale" and "Physical Education Attitude Scale" were used as data collection tools. The data collected in the study was analyzed using the SPSS 21.0 program. According to the study findings, there were statistically significant differences found between students' test anxiety levels and their attitudes towards physical education based on variables such as gender, being an active licensed athlete, and family monthly income level. As a result of the correlation analysis, no significant relationship was observed between students' test anxiety levels and their attitudes towards physical education lessons. As a result, it can be said that some demographic variables of students affect their test anxiety levels and physical education course attitudes positively or negatively.

References

  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi konya anadolu lisesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 1-10. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61801/924425
  • Armsden, G.C., & Greenberg, M.T. (1987). The inventory of parent and peer attachment: Individual differences and their relationship to psychological well-being in adolescence. J Youth Adolescence 16, 427–454. https://doi.org/10.1007/BF02202939
  • Arslan, G., & Duru, E. (2017). Initial development and validation of the school belongingness scale. Child Ind Res 10, 1043–1058. https://doi.org/10.1007/s12187-016-9414-y
  • Arslan, G., & Tanhan, A. (2019). Ergenlerde okul aidiyeti, okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındakiilişkinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 33(2), 318-332.
  • Arslan, Y., & Altay, F. (2009). İlköğretim okul takımlarındaki erkek öğrencilerin spora katılım güdülerinin incelenmesi . CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 59-66. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/32227/357774
  • Bacanlı, F., & Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 45 (45) , 7-35 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10352/126767
  • Balyan, M., Balyan, K. Y., & Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Bryant, B. K. (1994). How does social support function in childhood? In Nestmann, F., and Hurrelmann, K. (eds.), Social Networks and Social Support in Childhood and Adolescence. De Gruyter, Berlin, pp. 23–35.
  • Christensen, L,B., Johnson, R.B., & Turner, L.A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. (Çev. Ed. A.Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakmak, A., Şahin, H., & Demirbaş, E. A. (2017). 7. ve 8. sınıf ortaokul öğrencilerinin sınav kaygısı ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 4(2), 1-9. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.315182
  • Çakmak Yildizhan, Y., & Çağlayan, G. N. (2019). Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile sosyal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 24(4), 227-240.
  • Dalkıran, O. (2012). Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi. (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dalkiran, O., & Tuncel, F. (2007). Ortaöğretim kurumlarinda beden eğitimi dersinin seçmeli ders olarak işlenmesinin öğrenciler gözüyle değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 37-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000121
  • Demirci, İ., & Erden, S. (2016). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi . Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,(43),67-83.Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/maruaebd/issue/23602/251273
  • Driscoll, R. (2007). Westside test anxiety scale validation. Online submission, ERIC Number: ED495968
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Eather, N., Wade, L., Pankowiak, A., & Eime, R. (2023). The impact of sports participation on mental health and social outcomes in adults: a systematic review and the ‘Mental Health through Sport’conceptual model. Systematic Reviews, 12(1), 102. https://doi.org/10.1186/s13643-023-02264-8
  • Furman, W., & Buhrmester, D. (1992). Age and sex differences in perceptions of networks of personal relationships. Child Development, 63, 103-115. https://doi.org/10.2307/1130905
  • Guimarães JP, Fuentes-García JP, González-Silva J, Martínez-Patiño MJ. (2023). Physical activity, body image, and its relationship with academic performance in adolescents. Healthcare. 11(4):602. https://doi.org/10.3390/healthcare11040602
  • Güllü, M., & Güçlü, M. (2009). Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 138-151. https://dergipark.org.tr/en/pub/bsd/issue/53580/713960
  • Helsen, M., Vollebergh, W. & Meeus, W. (2000). Social support from parents and friends and emotional problems in adolescence. Journal of Youth and Adolescence 29,319–335 https://doi.org/10.1023/A:1005147708827 Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (24. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. s.82.
  • Kayapınar, E. (2006). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin incelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon
  • Keskin, N., Öncü, E., & Küçük, K. S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 93-107. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000287
  • Kırkık, M., & Balkıs, M. (2022). Ergenlerde üstbiliş ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyon ve bilişsel esnekliğin aracılık rolü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 61-77. https://doi.org/10.21666/muefd.895400
  • Legey, S., Aquino, F., Lamego, M. K., Paes, F., Nardi, A. E., Neto, G. M., & Machado, S. (2017). Relationship among physical activity level, mood and anxiety states and quality of life in physical education students. Clinical practice and epidemiology in mental health: CP & EMH, 13, 82. doi: 10.2174/1745017901713010082
  • Manikandan, S., Alex, S. M., & Vijayan, L. (2023). Examination anxiety among male and female school students: A comparative study. International Journal of Psychiatric Nursing, 9(2).
  • McGee, R. O. B., & Williams, S. (2000). Does low self‐esteem predict health compromising behaviours among adolescents?. Journal of adolescence, 23(5), 569-582. https://doi.org/10.1006/jado.2000.0344
  • Oliveri, M. E., & Reiss, D. (1987). Social networks of family members: Distinctive roles of mothers and fathers. Sex Roles, 17(11), 719-736.
  • Peleg-Popko, O. (2004). Differentiation and test anxiety in adolescents. Journal of Adolescence, 27(6), 645-662. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2004.06.002
  • Rocliffe, P., Adamakis, M., O’Keeffe, B. T., Walsh, L., Bannon, A., Garcia-Gonzalez, L., Chambers, F., Stylianou, M., Sherwin, I., Mannix McNamar , P., & MacDonncha, C. (2023). The impact of typical school provision of physical education, physical activity and sports on adolescent mental health and wellbeing: A systematic literature review. Adolescent Research Review, 1-26. https://doi.org/10.1007/s40894-023-00220-0
  • Sanfilippo, J.L., Haralsdottir, K.,& Watson, A.M. (2023). Anxiety and depression prevalence in incoming division I collegiate athletes from 2017 to 2021. Sports Health. doi:10.1177/19417381231198537
  • Softa, H. K., Karaahmetoğlu, G. U., & Çabuk, F. (2015). An analysis of the anxiety of exam observed in the senior high school studentsand the affecting factors. Kastamonu Education Journal, 23(4).
  • Spielberger, C.D. (1972). Theory and Research in Anxiety. New York: Academic Press
  • Stöber, J. (2004). Dimensions of test anxiety: Relations to ways of coping with pre-exam anxiety and uncertainty. Anxiety, Stress & Coping, 17(3), 213-226.
  • Totan, T., & Yavuz, Y. (2009). Westside sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 95-109.
  • Yakut, S. (2016). Öğretmenlerde yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık ilişkisi: Polatlı örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Yilmaz, H. R., & Bindak, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinde matematik başarısının matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2).
  • Yli-Piipari, S., Watt, A., Jaakkola, T., Liukkonen, J., & Nurmi, J. E. (2009). Relationships between physical education students’ motivational profiles, enjoyment, state anxiety, and self-reported physical activity. Journal of sports science & medicine, 8(3), 327. PMID: 24149994
  • Yolcu, M.A. (2015). Aile sosyo-ekonomik durumu ve anne-baba tutumlarının sınav kaygısı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi: Konya örneğinde üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlanan öğrencilere bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Zengin, E. (2019). Ergenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ortaokul örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

LGS’YE HAZIRLANAN 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISI DÜZEYLERİ İLE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, Issue: 70, 239 - 258, 30.04.2024
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1360693

Abstract

Bu araştırmada LGS’ye hazırlanan 8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı düzeyleri ile beden eğitimi dersi tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel analiz tekniğine dayalı betimsel bir araştırmadır. Bu kapsamda 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında MEB’e bağlı Burdur İl merkezinde öğrenim görmekte olan Lgs’na girecek öğrenciler bu araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 445 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Westside Sınav Kaygısı Ölçeği” ve “Beden Eğitimi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizi için SPSS 21.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, cinsiyet, aktif lisanslı sporcu olma, aile aylık gelir düzeyi değişkenleri ile öğrencilerin sınav kaygısı düzeyleri ve beden eğitimi dersi tutum düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda ise, öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri ile beden eğitim dersine olan tutumları arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin bazı demografik değişkenlerinin, sınav kaygısı düzeylerini ve beden eğitimi dersi tutumlarını olumlu-olumsuz etkilediği söylenebilir.

References

  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi konya anadolu lisesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 1-10. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61801/924425
  • Armsden, G.C., & Greenberg, M.T. (1987). The inventory of parent and peer attachment: Individual differences and their relationship to psychological well-being in adolescence. J Youth Adolescence 16, 427–454. https://doi.org/10.1007/BF02202939
  • Arslan, G., & Duru, E. (2017). Initial development and validation of the school belongingness scale. Child Ind Res 10, 1043–1058. https://doi.org/10.1007/s12187-016-9414-y
  • Arslan, G., & Tanhan, A. (2019). Ergenlerde okul aidiyeti, okul işlevleri ve psikolojik uyum arasındakiilişkinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 33(2), 318-332.
  • Arslan, Y., & Altay, F. (2009). İlköğretim okul takımlarındaki erkek öğrencilerin spora katılım güdülerinin incelenmesi . CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (2), 59-66. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cbubesbd/issue/32227/357774
  • Bacanlı, F., & Sürücü, M. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 45 (45) , 7-35 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10352/126767
  • Balyan, M., Balyan, K. Y., & Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 196-201.
  • Bryant, B. K. (1994). How does social support function in childhood? In Nestmann, F., and Hurrelmann, K. (eds.), Social Networks and Social Support in Childhood and Adolescence. De Gruyter, Berlin, pp. 23–35.
  • Christensen, L,B., Johnson, R.B., & Turner, L.A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. (Çev. Ed. A.Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakmak, A., Şahin, H., & Demirbaş, E. A. (2017). 7. ve 8. sınıf ortaokul öğrencilerinin sınav kaygısı ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 4(2), 1-9. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.315182
  • Çakmak Yildizhan, Y., & Çağlayan, G. N. (2019). Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile sosyal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 24(4), 227-240.
  • Dalkıran, O. (2012). Dershane öğrencilerinin fiziksel aktivitede bulunma değişkenine göre sürekli kaygı, sınav kaygısı ve sosyal beceri düzeyleri ile sınav performanslarının değerlendirilmesi. (Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dalkiran, O., & Tuncel, F. (2007). Ortaöğretim kurumlarinda beden eğitimi dersinin seçmeli ders olarak işlenmesinin öğrenciler gözüyle değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 37-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000121
  • Demirci, İ., & Erden, S. (2016). Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışma uygulamasının 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi . Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,(43),67-83.Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/maruaebd/issue/23602/251273
  • Driscoll, R. (2007). Westside test anxiety scale validation. Online submission, ERIC Number: ED495968
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Eather, N., Wade, L., Pankowiak, A., & Eime, R. (2023). The impact of sports participation on mental health and social outcomes in adults: a systematic review and the ‘Mental Health through Sport’conceptual model. Systematic Reviews, 12(1), 102. https://doi.org/10.1186/s13643-023-02264-8
  • Furman, W., & Buhrmester, D. (1992). Age and sex differences in perceptions of networks of personal relationships. Child Development, 63, 103-115. https://doi.org/10.2307/1130905
  • Guimarães JP, Fuentes-García JP, González-Silva J, Martínez-Patiño MJ. (2023). Physical activity, body image, and its relationship with academic performance in adolescents. Healthcare. 11(4):602. https://doi.org/10.3390/healthcare11040602
  • Güllü, M., & Güçlü, M. (2009). Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği geliştirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 138-151. https://dergipark.org.tr/en/pub/bsd/issue/53580/713960
  • Helsen, M., Vollebergh, W. & Meeus, W. (2000). Social support from parents and friends and emotional problems in adolescence. Journal of Youth and Adolescence 29,319–335 https://doi.org/10.1023/A:1005147708827 Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (24. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. s.82.
  • Kayapınar, E. (2006). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kaygı düzeylerinin incelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon
  • Keskin, N., Öncü, E., & Küçük, K. S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 93-107. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000287
  • Kırkık, M., & Balkıs, M. (2022). Ergenlerde üstbiliş ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyon ve bilişsel esnekliğin aracılık rolü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 61-77. https://doi.org/10.21666/muefd.895400
  • Legey, S., Aquino, F., Lamego, M. K., Paes, F., Nardi, A. E., Neto, G. M., & Machado, S. (2017). Relationship among physical activity level, mood and anxiety states and quality of life in physical education students. Clinical practice and epidemiology in mental health: CP & EMH, 13, 82. doi: 10.2174/1745017901713010082
  • Manikandan, S., Alex, S. M., & Vijayan, L. (2023). Examination anxiety among male and female school students: A comparative study. International Journal of Psychiatric Nursing, 9(2).
  • McGee, R. O. B., & Williams, S. (2000). Does low self‐esteem predict health compromising behaviours among adolescents?. Journal of adolescence, 23(5), 569-582. https://doi.org/10.1006/jado.2000.0344
  • Oliveri, M. E., & Reiss, D. (1987). Social networks of family members: Distinctive roles of mothers and fathers. Sex Roles, 17(11), 719-736.
  • Peleg-Popko, O. (2004). Differentiation and test anxiety in adolescents. Journal of Adolescence, 27(6), 645-662. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2004.06.002
  • Rocliffe, P., Adamakis, M., O’Keeffe, B. T., Walsh, L., Bannon, A., Garcia-Gonzalez, L., Chambers, F., Stylianou, M., Sherwin, I., Mannix McNamar , P., & MacDonncha, C. (2023). The impact of typical school provision of physical education, physical activity and sports on adolescent mental health and wellbeing: A systematic literature review. Adolescent Research Review, 1-26. https://doi.org/10.1007/s40894-023-00220-0
  • Sanfilippo, J.L., Haralsdottir, K.,& Watson, A.M. (2023). Anxiety and depression prevalence in incoming division I collegiate athletes from 2017 to 2021. Sports Health. doi:10.1177/19417381231198537
  • Softa, H. K., Karaahmetoğlu, G. U., & Çabuk, F. (2015). An analysis of the anxiety of exam observed in the senior high school studentsand the affecting factors. Kastamonu Education Journal, 23(4).
  • Spielberger, C.D. (1972). Theory and Research in Anxiety. New York: Academic Press
  • Stöber, J. (2004). Dimensions of test anxiety: Relations to ways of coping with pre-exam anxiety and uncertainty. Anxiety, Stress & Coping, 17(3), 213-226.
  • Totan, T., & Yavuz, Y. (2009). Westside sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 95-109.
  • Yakut, S. (2016). Öğretmenlerde yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık ilişkisi: Polatlı örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Yilmaz, H. R., & Bindak, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinde matematik başarısının matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2).
  • Yli-Piipari, S., Watt, A., Jaakkola, T., Liukkonen, J., & Nurmi, J. E. (2009). Relationships between physical education students’ motivational profiles, enjoyment, state anxiety, and self-reported physical activity. Journal of sports science & medicine, 8(3), 327. PMID: 24149994
  • Yolcu, M.A. (2015). Aile sosyo-ekonomik durumu ve anne-baba tutumlarının sınav kaygısı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi: Konya örneğinde üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlanan öğrencilere bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Zengin, E. (2019). Ergenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ortaokul örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Development of Physical Education and Education Programs
Journal Section Makaleler
Authors

Muhammet Balgamış 0000-0001-6520-1004

Mehmet Haşim Akgül 0000-0002-4665-9615

Early Pub Date May 1, 2024
Publication Date April 30, 2024
Submission Date September 15, 2023
Published in Issue Year 2024 Issue: 70

Cite

APA Balgamış, M., & Akgül, M. H. (2024). LGS’YE HAZIRLANAN 8.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISI DÜZEYLERİ İLE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(70), 239-258. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1360693