Erratum
BibTex RIS Cite

Erratum: Suzuki yönteminde grup dersleri

Year 2025, Issue: 75, 442 - 455, 31.07.2025
The original article was published on April 30, 2025. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/91683/1555035

Erratum Note

MAKÜ Eğitim Fakültesi Dergisi’nin 2024 yılı 74. sayısında yayımlanan, Canan FİDAN ERTEN tarafından kaleme alınan “Suzuki yönteminde grup dersleri” başlıklı makalenin özet bölümünde yer alan bir hata makale yazarı tarafından bildirilmiştir. Bu hata yazar tarafından uygun şekilde düzeltilmiş olup, bu düzeltme kamuoyunun bilgisine sunulur. Yazar, bu eksiklikten dolayı okuyuculardan özür diler. Makale ilk olarak Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ nin 74. sayısında yayınlanmış, yazar talebi doğrultusunda düzeltme (erratum) makalesi olarak 75. sayısında yeniden yer almıştır. Çalışmaya atıf verilirken yeni sayı olan 75. sayı ve güncel sayfa numaralarına göre atıf verilmelidir.

Abstract

Shinichi Suzuki çocukların hiçbir çaba harcamadan, doğal bir şekilde anadillerini öğrenip, konuşabildiklerini ve aynı yöntemle farklı yeteneklerini de geliştirebildiklerini keşfetmiş bir keman eğitimcisidir. Bu keşfiyle özellikle erken yaş çalgı eğitimine yeni bir boyut kazandırmış ve bunu “Yetenek Eğitimi” olarak adlandırmıştır. Yetenek Eğitimi adı altında geliştirdiği Suzuki Yöntemini diğer geleneksel çalgı yaklaşımlarından ayıran en önemli unsurlardan biri de grup dersleridir. Grup dersleri Suzuki Yönteminin dünya genelinde yaygınlaşması ve büyük ilgi görmesinin sebeplerinden biri olarak görülmektedir. Suzuki tarafından oluşturulan ortak bir repertuvar çerçevesinde yapılan grup çalışmaları dünyadaki tüm Suzuki öğrencilerini biraraya getirerek çeşitli konser, dinleti ve festival gibi etkinlikleri sergileme olanağı sağlamaktadır. Literatür incelendiğinde Suzuki Yöntemi’nin önemli bir parçası olan grup dersleri ile ilgili yapılan yayınların sınırlı ve az sayıda olduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple Suzuki Yöntemi’nde grup derslerini bütün yönleriyle açıklamak ve alanyazına katkı sağlamak bu çalışmanın oluşumuna yön vermiştir. Bu çalışma bir derleme çalışmasıdır. Çalışma verileri grup dersine ilişkin alanyazın taraması sonucunda ulaşılan kaynaklardan elde edilmiştir. Çalışmada grup dersleri sosyal öğrenme, oyunla öğrenme, motivasyon-dikkat, müzikal deneyim ve karakter gelişimi olmak üzere farklı konular bakımından incelenmiş; dersin yeri ve önemine değinilmiştir. Ayrıca; grup dersinin içeriğine, işlenişine ve nasıl planlanlandığına ilişkin açıklamalar yapılmış; grup içi etkinliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Aykar, A. (2014). Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Prentice Hall.
  • Bilir, Ş. ve Dönmez, B. (1995). Hastanede oyun-yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar, çocuk ve hastane (2. Basım). Sim Matbaacılık.
  • Bird, P. E. (2012). How to teach a Suzuki group class. http://teachsuzuki.blogspot.com/2012/03/how-to-teach-suzuki-group-class.html
  • Burton, J. (2017). The importance of group classes. https://suzukiassociation.org/news/importance-group-classes-3/
  • Demirci, A. (2014). Literatür taraması. İçinde Y. Arı ve İ. Kaya (Ed.), Coğrafya araştırma yöntemleri (ss. 73-108).
  • Erol, A. (2022). Derleme yazmanın temel ilkeleri. Nöropsikiyatri Arşivi, 59(1), 1-2.
  • Garson, A. (1970). Learning with Suzuki: Seven questions answered. Music Educators Journal, 56(6), 64-154.
  • Genç, S. (2014). Sanat eğitiminde eğitsel oyunların önemi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 380-392.
  • Gökmen, İ. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde şarkıların oyunlu-oyunsuz olarak öğretiminin karşılaştırılması [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi].
  • Guerriero, E. M., Mitchell, N., Einarson, K. M., Hendricks, K. S., & D'Ercole, P. D. (2016). International research symposium on talent education, part 4: The joys and benefits of Suzuki group class. American Suzuki Journal, 44(3), 8.
  • Hermann, E. (1999). Shinichi Suzuki: The man and his philosophy (Rev. ed.). Alfred Music.
  • Karaduğan, Ö. (2003). İlköğretim ikinci kademede sanatın öğretiminde eğitsel oyunlarının uygulanması ve sonuçları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kasap, B. T. (2005). Suzuki okulu metodu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 115-128.
  • Kendall, J. (1973). The Suzuki violin method in American music education. Alfred Music.
  • Köroğlu, S. A. (2015). Literatür taraması üzerine notlar ve bir tarama tekniği. GiDB Dergi, (01), 61-69.
  • Kuran, E. (2007). Suzuki metodu ve Türkiye'deki konservatuvar öncesi müzik eğitimi [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Macmillan, J. (2007). What is interesting about Suzuki? Piano Professional, 8-9.
  • Olçayto, C. (2019). S. Suzuki öğretisinin erken yaşta keman eğitimine katkıları ve teknik gelişim açısından incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi].
  • Özer, U. & Hongur, G. (2016). Suzuki'nin "Anadil Metodu" ve Türkiye'nin Trakya bölümünde yaşayan müzisyen Çingeneler. Fine Arts, 11(4), 153-160.
  • Özal, K. (2007). Suzuki metodu. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Özçelik, Ö. A. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661.
  • Sak Brody, Z. (2020a). Suzuki erken yaş keman eğitiminde çalışma ve ders uygulamaları. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(Müzik Özel Sayısı), 390-395.
  • Sak Brody, Z. (2020b). Suzuki yaklaşımı örneği ile erken yaş müzik eğitiminde motivasyon. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(03), 44-51.
  • Scott, L. (1992). Attention and perseverance behaviors of preschool children enrolled in Suzuki violin lessons and other activities. Journal of Research in Music Education, 40(3), 225-235.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. Sever, G. (2020). The effect of the QR code game on motivation in Suzuki violin lessons. International Online Journal of Educational Sciences, 12(4), 147-164.
  • Sever, G., & Sonsel, Ö. (2020). Okulöncesi müzik eğitiminde Orff ve Suzuki yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi. İçinde Eğitim bilimleri alanında akademik çalışmalar-II (Cilt 2). Gece Kitaplığı Yayınevi.
  • Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul öncesi eğitiminde oyun. Müzik Eserleri Yayınları.
  • Starr, W. (1976). The Suzuki violinist. Alfred Music.
  • Suzuki Music Victoria. (2024). Suzuki method. https://suzukimusic.org.au/suzuki-method/
  • Suzuki, S. (2010). Sevgiyle eğitmek: Yetenek eğitimine yönelik mükemmel bir yaklaşım (J. Dittgen, Çev.). Porte Müzik. (Orijinal eserin yayın tarihi belirtilmemiş)
  • Tanınmış, G. E. (2021). Keman eğitiminde Colourstrings yöntemi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(85), 1343-1351.

Erratum: Group lessons in Suzuki method

Year 2025, Issue: 75, 442 - 455, 31.07.2025
The original article was published on April 30, 2025. https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/91683/1555035

Erratum Note

An error in the abstract section of the article titled “Group Lessons in the Suzuki Method”, authored by Canan FİDAN ERTEN and published in Issue 74 (2024) of the Journal of the Faculty of Education of Mehmet Akif Ersoy University, was reported by the author. This error has been appropriately corrected by the author, and this correction is hereby made available to the public. The author apologizes to the readers for this oversight. The article was originally published in Issue 74 of the Journal of the Faculty of Education of Mehmet Akif Ersoy University and, upon the author's request, has been republished as an erratum in Issue 75. When citing this work, reference should be made to the updated version in Issue 75, including the correct page numbers.

Abstract

Shinichi Suzuki is a violin educator who discovered that children can learn and speak their mother tongue naturally without any effort, and that they can also develop different talents in the same way. With this discovery, he brought a new dimension to early years instrumental education and called it “Talent Education”. One of the most important elements that distinguishes the Suzuki Method, which he developed under the name of Talent Education, from other traditional instrumental approaches is group lessons. Group lessons are seen as one of the reasons why the Suzuki Method has become widespread and attracted great interest around the world. Group studies within the framework of a common repertoire created by Suzuki bring together all Suzuki students around the world and provide the opportunity to perform in various concerts, concerts and festivals. When the literature was examined, it was found that the publications on group lessons, which are an important part of the Suzuki Method, are limited and few in number. For this reason, explaining group lessons in the Suzuki Method in all aspects and contributing to the literature guided the formation of this study This study is a compilation study. The data for the study were obtained from the literature review on group lessons. In the study, group lessons were analyzed in terms of different topics such as social learning, learning through play, motivation-attention, musical experience and character development, and the place and importance of the lesson were mentioned. In addition, explanations were made about the content, processing and planning of group lessons and suggestions were made for in-group activities.

References

  • Aykar, A. (2014). Suzuki yönteminin Türk halk ezgileri kullanılarak başlangıç gitar eğitimine uygulanabilirliği [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Prentice Hall.
  • Bilir, Ş. ve Dönmez, B. (1995). Hastanede oyun-yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar, çocuk ve hastane (2. Basım). Sim Matbaacılık.
  • Bird, P. E. (2012). How to teach a Suzuki group class. http://teachsuzuki.blogspot.com/2012/03/how-to-teach-suzuki-group-class.html
  • Burton, J. (2017). The importance of group classes. https://suzukiassociation.org/news/importance-group-classes-3/
  • Demirci, A. (2014). Literatür taraması. İçinde Y. Arı ve İ. Kaya (Ed.), Coğrafya araştırma yöntemleri (ss. 73-108).
  • Erol, A. (2022). Derleme yazmanın temel ilkeleri. Nöropsikiyatri Arşivi, 59(1), 1-2.
  • Garson, A. (1970). Learning with Suzuki: Seven questions answered. Music Educators Journal, 56(6), 64-154.
  • Genç, S. (2014). Sanat eğitiminde eğitsel oyunların önemi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(1), 380-392.
  • Gökmen, İ. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde şarkıların oyunlu-oyunsuz olarak öğretiminin karşılaştırılması [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi].
  • Guerriero, E. M., Mitchell, N., Einarson, K. M., Hendricks, K. S., & D'Ercole, P. D. (2016). International research symposium on talent education, part 4: The joys and benefits of Suzuki group class. American Suzuki Journal, 44(3), 8.
  • Hermann, E. (1999). Shinichi Suzuki: The man and his philosophy (Rev. ed.). Alfred Music.
  • Karaduğan, Ö. (2003). İlköğretim ikinci kademede sanatın öğretiminde eğitsel oyunlarının uygulanması ve sonuçları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kasap, B. T. (2005). Suzuki okulu metodu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 115-128.
  • Kendall, J. (1973). The Suzuki violin method in American music education. Alfred Music.
  • Köroğlu, S. A. (2015). Literatür taraması üzerine notlar ve bir tarama tekniği. GiDB Dergi, (01), 61-69.
  • Kuran, E. (2007). Suzuki metodu ve Türkiye'deki konservatuvar öncesi müzik eğitimi [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Macmillan, J. (2007). What is interesting about Suzuki? Piano Professional, 8-9.
  • Olçayto, C. (2019). S. Suzuki öğretisinin erken yaşta keman eğitimine katkıları ve teknik gelişim açısından incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi].
  • Özer, U. & Hongur, G. (2016). Suzuki'nin "Anadil Metodu" ve Türkiye'nin Trakya bölümünde yaşayan müzisyen Çingeneler. Fine Arts, 11(4), 153-160.
  • Özal, K. (2007). Suzuki metodu. Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Özçelik, Ö. A. (2010). Suzuki yetenek eğitimi ve Bartok mikrokosmos yöntemleriyle özengen piyano eğitiminde yoğunlaşma becerisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 643-661.
  • Sak Brody, Z. (2020a). Suzuki erken yaş keman eğitiminde çalışma ve ders uygulamaları. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(Müzik Özel Sayısı), 390-395.
  • Sak Brody, Z. (2020b). Suzuki yaklaşımı örneği ile erken yaş müzik eğitiminde motivasyon. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(03), 44-51.
  • Scott, L. (1992). Attention and perseverance behaviors of preschool children enrolled in Suzuki violin lessons and other activities. Journal of Research in Music Education, 40(3), 225-235.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Gönül Yayıncılık. Sever, G. (2020). The effect of the QR code game on motivation in Suzuki violin lessons. International Online Journal of Educational Sciences, 12(4), 147-164.
  • Sever, G., & Sonsel, Ö. (2020). Okulöncesi müzik eğitiminde Orff ve Suzuki yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi. İçinde Eğitim bilimleri alanında akademik çalışmalar-II (Cilt 2). Gece Kitaplığı Yayınevi.
  • Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul öncesi eğitiminde oyun. Müzik Eserleri Yayınları.
  • Starr, W. (1976). The Suzuki violinist. Alfred Music.
  • Suzuki Music Victoria. (2024). Suzuki method. https://suzukimusic.org.au/suzuki-method/
  • Suzuki, S. (2010). Sevgiyle eğitmek: Yetenek eğitimine yönelik mükemmel bir yaklaşım (J. Dittgen, Çev.). Porte Müzik. (Orijinal eserin yayın tarihi belirtilmemiş)
  • Tanınmış, G. E. (2021). Keman eğitiminde Colourstrings yöntemi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 10(85), 1343-1351.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts Education
Journal Section ARTICLE CORRECTION (ERRATUM)
Authors

Canan Fidan Erten

Publication Date July 31, 2025
Submission Date September 23, 2024
Acceptance Date March 21, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 75

Cite

APA Fidan Erten, C. (2025). Suzuki yönteminde grup dersleri. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty(75), 442-455.

Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty

33574