MAKÜ Eğitim Fakültesi Dergisi’nin 2024 yılı 74. sayısında yayımlanan, Canan FİDAN ERTEN tarafından kaleme alınan “Suzuki yönteminde grup dersleri” başlıklı makalenin özet bölümünde yer alan bir hata makale yazarı tarafından bildirilmiştir. Bu hata yazar tarafından uygun şekilde düzeltilmiş olup, bu düzeltme kamuoyunun bilgisine sunulur. Yazar, bu eksiklikten dolayı okuyuculardan özür diler. Makale ilk olarak Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’ nin 74. sayısında yayınlanmış, yazar talebi doğrultusunda düzeltme (erratum) makalesi olarak 75. sayısında yeniden yer almıştır. Çalışmaya atıf verilirken yeni sayı olan 75. sayı ve güncel sayfa numaralarına göre atıf verilmelidir.
Shinichi Suzuki çocukların hiçbir çaba harcamadan, doğal bir şekilde anadillerini öğrenip, konuşabildiklerini ve aynı yöntemle farklı yeteneklerini de geliştirebildiklerini keşfetmiş bir keman eğitimcisidir. Bu keşfiyle özellikle erken yaş çalgı eğitimine yeni bir boyut kazandırmış ve bunu “Yetenek Eğitimi” olarak adlandırmıştır. Yetenek Eğitimi adı altında geliştirdiği Suzuki Yöntemini diğer geleneksel çalgı yaklaşımlarından ayıran en önemli unsurlardan biri de grup dersleridir. Grup dersleri Suzuki Yönteminin dünya genelinde yaygınlaşması ve büyük ilgi görmesinin sebeplerinden biri olarak görülmektedir. Suzuki tarafından oluşturulan ortak bir repertuvar çerçevesinde yapılan grup çalışmaları dünyadaki tüm Suzuki öğrencilerini biraraya getirerek çeşitli konser, dinleti ve festival gibi etkinlikleri sergileme olanağı sağlamaktadır. Literatür incelendiğinde Suzuki Yöntemi’nin önemli bir parçası olan grup dersleri ile ilgili yapılan yayınların sınırlı ve az sayıda olduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple Suzuki Yöntemi’nde grup derslerini bütün yönleriyle açıklamak ve alanyazına katkı sağlamak bu çalışmanın oluşumuna yön vermiştir. Bu çalışma bir derleme çalışmasıdır. Çalışma verileri grup dersine ilişkin alanyazın taraması sonucunda ulaşılan kaynaklardan elde edilmiştir. Çalışmada grup dersleri sosyal öğrenme, oyunla öğrenme, motivasyon-dikkat, müzikal deneyim ve karakter gelişimi olmak üzere farklı konular bakımından incelenmiş; dersin yeri ve önemine değinilmiştir. Ayrıca; grup dersinin içeriğine, işlenişine ve nasıl planlanlandığına ilişkin açıklamalar yapılmış; grup içi etkinliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
An error in the abstract section of the article titled “Group Lessons in the Suzuki Method”, authored by Canan FİDAN ERTEN and published in Issue 74 (2024) of the Journal of the Faculty of Education of Mehmet Akif Ersoy University, was reported by the author. This error has been appropriately corrected by the author, and this correction is hereby made available to the public. The author apologizes to the readers for this oversight. The article was originally published in Issue 74 of the Journal of the Faculty of Education of Mehmet Akif Ersoy University and, upon the author's request, has been republished as an erratum in Issue 75. When citing this work, reference should be made to the updated version in Issue 75, including the correct page numbers.
Shinichi Suzuki is a violin educator who discovered that children can learn and speak their mother tongue naturally without any effort, and that they can also develop different talents in the same way. With this discovery, he brought a new dimension to early years instrumental education and called it “Talent Education”. One of the most important elements that distinguishes the Suzuki Method, which he developed under the name of Talent Education, from other traditional instrumental approaches is group lessons. Group lessons are seen as one of the reasons why the Suzuki Method has become widespread and attracted great interest around the world. Group studies within the framework of a common repertoire created by Suzuki bring together all Suzuki students around the world and provide the opportunity to perform in various concerts, concerts and festivals. When the literature was examined, it was found that the publications on group lessons, which are an important part of the Suzuki Method, are limited and few in number. For this reason, explaining group lessons in the Suzuki Method in all aspects and contributing to the literature guided the formation of this study This study is a compilation study. The data for the study were obtained from the literature review on group lessons. In the study, group lessons were analyzed in terms of different topics such as social learning, learning through play, motivation-attention, musical experience and character development, and the place and importance of the lesson were mentioned. In addition, explanations were made about the content, processing and planning of group lessons and suggestions were made for in-group activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | ARTICLE CORRECTION (ERRATUM) |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2025 |
Submission Date | September 23, 2024 |
Acceptance Date | March 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 75 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty