BibTex RIS Cite

Türkiye’deki Seçilmiş Pazarlama Vakalarının Oyunlaştırma Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi Investigation Of The Selected Marketing Cases In Turkey Within The Concept Of Gamification

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 433 - 447, 30.12.2016

Abstract

İnsanların gün geçtikçe daha fazla eğlence arayışı içerisine girdikleri gözlemlenmektedir. Aşırı mesaja maruz kalan kişilerin artık her pazarlama mesajına açık olmadıkları uzun süredir pazarlama literatüründe tartışılmaktadır. Bu sebeple özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte oyunlaştırma önemli bir kavram haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı oyunlaştırma kavramını kuramsal çerçevede açıklamak ve pazarlama uygulamalarını bu kapsamda ele almaktır. Bunun için Türkiye’den 8 vaka ele alınarak, incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’deki pazarlama uygulamalarında oyun tasarım unsurlarının yalnızca bir kısmının kullanıldığı görülmüştür. Sonuç kısmında uygulamacılara ve araştırmacılara bir takım önerilerde bulunularak, çalışma sonlandırılmıştır.

Year 2016, Volume: 8 Issue: 17, 433 - 447, 30.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mustafa Halid Karaarslan

Başar Altuntaş

Publication Date December 30, 2016
Submission Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 8 Issue: 17

Cite

APA Karaarslan, M. H., & Altuntaş, B. (2016). Türkiye’deki Seçilmiş Pazarlama Vakalarının Oyunlaştırma Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi Investigation Of The Selected Marketing Cases In Turkey Within The Concept Of Gamification. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 433-447.