BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Seçilmiş Pazarlama Vakalarının Oyunlaştırma Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi Investigation Of The Selected Marketing Cases In Turkey Within The Concept Of Gamification

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 17, 433 - 447, 30.12.2016

Öz

İnsanların gün geçtikçe daha fazla eğlence arayışı içerisine girdikleri gözlemlenmektedir. Aşırı mesaja maruz kalan kişilerin artık her pazarlama mesajına açık olmadıkları uzun süredir pazarlama literatüründe tartışılmaktadır. Bu sebeple özellikle internet teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte oyunlaştırma önemli bir kavram haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı oyunlaştırma kavramını kuramsal çerçevede açıklamak ve pazarlama uygulamalarını bu kapsamda ele almaktır. Bunun için Türkiye’den 8 vaka ele alınarak, incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’deki pazarlama uygulamalarında oyun tasarım unsurlarının yalnızca bir kısmının kullanıldığı görülmüştür. Sonuç kısmında uygulamacılara ve araştırmacılara bir takım önerilerde bulunularak, çalışma sonlandırılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Halid Karaarslan

Başar Altuntaş

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Karaarslan, M. H., & Altuntaş, B. (2016). Türkiye’deki Seçilmiş Pazarlama Vakalarının Oyunlaştırma Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi Investigation Of The Selected Marketing Cases In Turkey Within The Concept Of Gamification. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(17), 433-447.