BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yansıtıcı Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 42 Sayı: 42, 299 - 316, 02.03.2016

Öz

Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin yansıtıcı öğretime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı, tarama modelindeki bu araştırmanın
örneklemini Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan toplam 25 resmi ilkokul,
ortaokul ve lisede görevli 106 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Akbari,
Bahzadpoor ve Dadvand tarafından geliştirilen “Yansıtıcı Öğretim Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen veriler, bireye özgü ve örgütsel değişkenler açısından
incelenmiştir. Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlara göre öğretmenlerin yansıtıcı öğretime
yönelik tutumlarının genel olarak olumlu düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında
öğretmenlerin cinsiyetlerine göre yansıtıcı öğretime yönelik tutumlarında, kadın öğretmenler
lehinde anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada diğer bireye özgü (mezun
olunan fakülte türü, en son mezun olunan eğitim seviyesi, mesleki kıdemi) ve örgütsel (kurum türü
ve haftalık ders saati) değişkenler açısından öğretmenlerin yansıtıcı öğretime yönelik tutumlarının
farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Ulaşılan bu sonuçlar doğrultusunda uygulayıcılar için,
öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde önemli bir unsur olarak nitelenen yansıtıcı öğretimle ilgili
öğretmenlerle mevcut uygulamaların paylaşılması ve yaygınlaştırılmasına ilişkin önerilerde
bulunulmuştur. Bunun yanı sıra araştırmacılar için öğretmenlerin yansıtıcı öğretime yönelik,
tutumları, inançları ve uygulamaları bağlamında yapılacak çalışmaların derinleştirilmesine
yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Zeichner, K. (1993). Connecting genuine teacher development to struggle for social justice. Journal of Education for Teacher, 19(1), 5-16.
  • Zeichner, K. M., & Liston, D. P. (1987). Teaching student teachers to reflect. Harvard Educational Review, 56(1), 23-48
Yıl 2015, Cilt: 42 Sayı: 42, 299 - 316, 02.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Zeichner, K. (1993). Connecting genuine teacher development to struggle for social justice. Journal of Education for Teacher, 19(1), 5-16.
  • Zeichner, K. M., & Liston, D. P. (1987). Teaching student teachers to reflect. Harvard Educational Review, 56(1), 23-48
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mithat Korumaz Bu kişi benim

Rüçhan Özkılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Korumaz, M., & Özkılıç, R. (2016). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yansıtıcı Öğretime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(42), 299-316.