Research Article
BibTex RIS Cite

Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi

Year 2016, Volume: 44 Issue: 44, 53 - 72, 30.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286485

Abstract








Bu araştırmada Amasya Üniversitesi’nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik
öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra
öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013-
2014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda
elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde
öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir.
Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans
sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin
karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında
yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir
düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik
alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık
gösterdiği yönünde olmasıdır. 




References

  • Aksoy, V., Diken, İ.H. (2009). Rehber öğretmen özel eğitim öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(1), 29-37. http:// dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/1414/15965.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Batu, E.S. (2013). Özel eğitimde personel işbirliği. A. Cavkaytar (Ed.), Özel eğitim (s. 21-35). Ankara: Vize Yayıncılık.
Year 2016, Volume: 44 Issue: 44, 53 - 72, 30.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286485

Abstract

References

  • Aksoy, V., Diken, İ.H. (2009). Rehber öğretmen özel eğitim öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(1), 29-37. http:// dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/1414/15965.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bakırcıoğlu, R. (2005). İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Batu, E.S. (2013). Özel eğitimde personel işbirliği. A. Cavkaytar (Ed.), Özel eğitim (s. 21-35). Ankara: Vize Yayıncılık.
There are 3 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İlker Kösterelioğlu

Kemal Baytemir

Publication Date October 30, 2016
Acceptance Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 44 Issue: 44

Cite

APA Kösterelioğlu, İ., & Baytemir, K. (2016). Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 53-72. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286485