Bu araştırmada Amasya Üniversitesi’nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik
öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra
öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013-
2014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda
elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde
öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir.
Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans
sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin
karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında
yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir
düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik
alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık
gösterdiği yönünde olmasıdır.
Özel eğitim özel eğitim dersi psikolojik danışma ve rehberlik kazanım
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44 |