Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri

Yıl 2016, Cilt: 44 Sayı: 44, 73 - 90, 30.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286486

Öz








Bu çalışmada, öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin yönetim sürecinde hangi örgütsel
güç kaynaklarını kullandıkları ve bu sosyal güç kaynaklarını kullanım düzeyleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Betimsel tarama modelindeki çalışmanın örneklemini Van ve Siirt il merkezindeki
kamu okullarında görev yapmakta olan 400 ilkokul ve ortaokul öğretmeni oluşmaktadır. Veriler
Altınkurt ve Yılmaz (2013) tarafından geliştirilen “Okullarda Örgütsel Güç Ölçeği” ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde betimleme istatistikleri ve parametrik testler uygulanmıştır. Elde edilen
bulgulara göre okul müdürlerinin en sık başvurdukları güç kaynağı uzmanlık gücü olurken en az
kullandıkları güç kaynağı ise zorlayıcı güç olarak bulunmuştur. Okul müdürleri çoğunlukla yasal
güç, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güçlerini kullanırken zorlayıcı güçlerini ise nadiren
kullanmaktadırlar. Ortaokulda görev yapan müdürler ilkokul müdürlerine oranla yasal güç, ödül
gücü, uzmanlık gücü ve karizmatik güçlerini daha sık kullandıklarını belirtmişlerdir. 




Kaynakça

  • Açıkalın, Ş. (1993). Öğretmenlerin okul müdürlerini etkileme güçleri (Ankara ili örneği). Hacettepe Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi. 9: 183-192.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2012). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi. 20(2): 385-402.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Basri Memduhoğlu Bu kişi benim

Mehmet Turhan

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Kabul Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Memduhoğlu, H. B., & Turhan, M. (2016). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 73-90. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286486