Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bir yordayıcısı olarak bireysel değerler

Year 2016, Volume: 44 Issue: 44, 125 - 142, 30.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286490

Abstract








Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bireysel değerleri ile öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-
2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi ve Karabük Üniversitesinde pedagojik
formasyon programında öğrenim gören 210 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verileri
Kişisel Değerler Envanteri ve Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon Analizi ve Çoklu
Doğrusal Regresyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen
adaylarının bireysel değerlerinde dair algılarının ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının
yüksek düzeyde olumlu olduğu bulunmuştur. Bireysel değerler ile öğretmenlik mesleğine yönelik
tutum arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu ortaya konulmuştur. Öğretmen adaylarının
bireysel değerlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu pozitif yönde ve anlamlı olarak
yordadığı görülmüştür. Sonuçlar ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır. 




References

  • Schwartz, S. H., Melech, G., Lehmann, A., Burgess, S. A. M., & Harris, M. (2001). Extending the cross-
  • Semerci, N. ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye’de öğretmenlik tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler
Year 2016, Volume: 44 Issue: 44, 125 - 142, 30.10.2016
https://doi.org/10.15285/maruaebd.286490

Abstract

References

  • Schwartz, S. H., Melech, G., Lehmann, A., Burgess, S. A. M., & Harris, M. (2001). Extending the cross-
  • Semerci, N. ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye’de öğretmenlik tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler
There are 2 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Hanifi Parlar

Ramazan Cansoy This is me

Publication Date October 30, 2016
Acceptance Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 44 Issue: 44

Cite

APA Parlar, H., & Cansoy, R. (2016). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının bir yordayıcısı olarak bireysel değerler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44(44), 125-142. https://doi.org/10.15285/maruaebd.286490