Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bireysel değerleri ile öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-
2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi ve Karabük Üniversitesinde pedagojik
formasyon programında öğrenim gören 210 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma verileri
Kişisel Değerler Envanteri ve Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon Analizi ve Çoklu
Doğrusal Regresyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen
adaylarının bireysel değerlerinde dair algılarının ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının
yüksek düzeyde olumlu olduğu bulunmuştur. Bireysel değerler ile öğretmenlik mesleğine yönelik
tutum arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu ortaya konulmuştur. Öğretmen adaylarının
bireysel değerlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu pozitif yönde ve anlamlı olarak
yordadığı görülmüştür. Sonuçlar ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır.
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum Bireysel değerler ve öğretmenlik Aday öğretmen
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44 |