BibTex RIS Cite

Locus of Control Effect on Creative Thinking in Secondary School Children

Year 2002, Volume: 15 Issue: 15, 71 - 84, 20.12.2013

Abstract

The aim of this research is to explain the effects of locus of control on creative
thinking at the level of high school adolescents. This research has been done among the 135
students. The Torrance Test of Creative Thinking has been used to measure the creativity. The
Nowicki-Strickland Locus of Control Scale has been used to measure the locus of control.
Finally, the effects of verbal flexibility, figural fluency and figural eleboration on locus of
control have been examined.
Key Words : Creativity, locus of control.

İlköğretim İkinci Kademe Seviyesindeki Ergenlerin Denetim Odağı Özelliklerinin Yaratıcı Düşünceye Etkisi

Year 2002, Volume: 15 Issue: 15, 71 - 84, 20.12.2013

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe seviyesindeki ergenlerde denetim odağı
özelliğinin yaratıcı düşünceye olan etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış bir
çalışmadır. Araştırma, 91’i erkek 44’ü kız olmak üzere, 135 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Yaratıcı düşünceyi ölçmek amacıyla Torrance Yaratıcı Düşünce Testi,
Denetim Odağını ölçmek amacıyla da Nowicki-Strickland Denetim Odağı Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yaratıcılığın alt boyutlarından sözel esnekliğe,
şekilsel akıcılığa, şekilsel zenginleştirmeye, denetim odağının etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Yaratıcılığın sözel akıcılık, sözel orjinallik, şekilsel orjinallik, şekilsel başlıkların soyutluğu,
şekilsel erken kapamaya direnç boyutlarına, denetim odağının bir etkisi bulunamamıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language en.
Journal Section Articles
Authors

Betül Aydın This is me

A. Nilgün Canel This is me

Publication Date December 20, 2013
Published in Issue Year 2002 Volume: 15 Issue: 15

Cite

APA Aydın, B., & Canel, A. N. (2013). İlköğretim İkinci Kademe Seviyesindeki Ergenlerin Denetim Odağı Özelliklerinin Yaratıcı Düşünceye Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 71-84.