BibTex RIS Kaynak Göster

Locus of Control Effect on Creative Thinking in Secondary School Children

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 71 - 84, 20.12.2013

Öz

The aim of this research is to explain the effects of locus of control on creative
thinking at the level of high school adolescents. This research has been done among the 135
students. The Torrance Test of Creative Thinking has been used to measure the creativity. The
Nowicki-Strickland Locus of Control Scale has been used to measure the locus of control.
Finally, the effects of verbal flexibility, figural fluency and figural eleboration on locus of
control have been examined.
Key Words : Creativity, locus of control.

İlköğretim İkinci Kademe Seviyesindeki Ergenlerin Denetim Odağı Özelliklerinin Yaratıcı Düşünceye Etkisi

Yıl 2002, Cilt: 15 Sayı: 15, 71 - 84, 20.12.2013

Öz

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe seviyesindeki ergenlerde denetim odağı
özelliğinin yaratıcı düşünceye olan etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış bir
çalışmadır. Araştırma, 91’i erkek 44’ü kız olmak üzere, 135 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Yaratıcı düşünceyi ölçmek amacıyla Torrance Yaratıcı Düşünce Testi,
Denetim Odağını ölçmek amacıyla da Nowicki-Strickland Denetim Odağı Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yaratıcılığın alt boyutlarından sözel esnekliğe,
şekilsel akıcılığa, şekilsel zenginleştirmeye, denetim odağının etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Yaratıcılığın sözel akıcılık, sözel orjinallik, şekilsel orjinallik, şekilsel başlıkların soyutluğu,
şekilsel erken kapamaya direnç boyutlarına, denetim odağının bir etkisi bulunamamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Aydın Bu kişi benim

A. Nilgün Canel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Aydın, B., & Canel, A. N. (2013). İlköğretim İkinci Kademe Seviyesindeki Ergenlerin Denetim Odağı Özelliklerinin Yaratıcı Düşünceye Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(15), 71-84.