The aim of this research is to explain the effects of locus of control on creative
thinking at the level of high school adolescents. This research has been done among the 135
students. The Torrance Test of Creative Thinking has been used to measure the creativity. The
Nowicki-Strickland Locus of Control Scale has been used to measure the locus of control.
Finally, the effects of verbal flexibility, figural fluency and figural eleboration on locus of
control have been examined.
Key Words : Creativity, locus of control.
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe seviyesindeki ergenlerde denetim odağı
özelliğinin yaratıcı düşünceye olan etkisini ortaya koymak amacıyla planlanmış bir
çalışmadır. Araştırma, 91’i erkek 44’ü kız olmak üzere, 135 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Yaratıcı düşünceyi ölçmek amacıyla Torrance Yaratıcı Düşünce Testi,
Denetim Odağını ölçmek amacıyla da Nowicki-Strickland Denetim Odağı Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yaratıcılığın alt boyutlarından sözel esnekliğe,
şekilsel akıcılığa, şekilsel zenginleştirmeye, denetim odağının etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Yaratıcılığın sözel akıcılık, sözel orjinallik, şekilsel orjinallik, şekilsel başlıkların soyutluğu,
şekilsel erken kapamaya direnç boyutlarına, denetim odağının bir etkisi bulunamamıştır.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 15 Sayı: 15 |