Eğitim sistemlerinin temel amaçlarından biri, bireyleri toplumsal değerlere uygun, ahlaki ve sorumlu vatandaşlar olarak yetiştirmektir. Ancak günümüzün hızla değişen ve karmaşıklaşan yapısı, değerlerin öneminin yitirilmesine neden olmaktadır. Mevcut literatür, bireylerin değerleri yeterince içselleştirememesi ve günlük hayatlarına yansıtamaması durumunu bu durumun temel nedeni olarak göstermektedir. Bu çalışmada, huzurevi ziyaretlerinin değerler eğitimi üzerindeki etkilerini öğrenci görüşleri üzerinden değerlendirerek, bu konuya dair daha derinlemesine bir anlayışa ulaşmak amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak, 23 6.sınıf öğrencisiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin huzurevi ziyaretlerinin, onların empati, saygı ve sevgi gibi değerlere karşı duyarlılıklarını artırma potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrenciler, bu deneyim sayesinde yardımseverlik ve empati değerini daha da önemsediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca, huzurevi ziyaretlerinin öğrencilere kişisel gelişim, sosyal bilinç ve öğrenme alanlarında potansiyel faydaları olduğu yönünde bulgular elde edilmiştir. Dahası öğrenciler, huzurevi ziyareti gibi sosyal sorumluluk projelerinin; değerlerin farkına varma, toplumsal sorumluluk, sosyalleşme ve ilişkiler gibi farklı kategorilerde çeşitli faydalar sağladığını ifade etmişlerdir. Bu bulgular, huzurevi ziyaretlerinin öğrencilerin değerler eğitimi sürecinde etkili bir araç olabileceğini desteklemektedir.
Erdem-değer-eylem sosyal sorumluluk projesi değerler eğitimi huzurevi ziyareti öğrenci görüşleri.
Bu araştırma, Niğde Ömer Üniversitesi Rektörlüğü Etik kurulunun 10.01.2025 tarihli 2025/01/01 sayılı kararı ile alınan izinle yürütülmüştür.
One of the main objectives of education systems is to raise individuals as moral and responsible citizens in accordance with social values. However, today's rapidly changing and complex structure causes values to lose their importance. The existing literature shows that the main reason for this situation is that individuals cannot sufficiently internalize these values and reflect them in their daily lives. In this study, it is aimed to reach a deeper understanding of this issue by evaluating the effects of nursing home visits on values education through student views. In the study, using the case study design, one of the qualitative research methods, the data obtained through semi-structured interviews with 23 6th grade students were analyzed using the content analysis technique. The results of the study reveal that students' visits to nursing homes have the potential to increase their sensitivity to values such as empathy, respect and love. The students stated that they attached more importance to the values of benevolence and empathy thanks to this experience. In addition, it was found that nursing home visits have potential benefits for students in the areas of personal development, social awareness and learning. Moreover, students stated that social responsibility projects such as nursing home visits provided various benefits in different categories such as realization of values, social responsibility, socialization and relationships. These findings support that nursing home visits can be an effective tool in students' values education process.
Virtue-value-action social responsibility project values education nursing home visit student opinions.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Values education |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | June 25, 2025 |
| Publication Date | July 22, 2025 |
| Submission Date | January 21, 2025 |
| Acceptance Date | May 19, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 62 Issue: 62 |