BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 32, 61 - 73, 24.07.2015
https://doi.org/10.14781/mcd.24943

Öz

The main purpose of this research is to determine how attitudes of students effected by brain based learning method in geography lessons. The pre- and post-test was carried out by using attitude scale on experimental and control groups. Brain based learning methods were implemented on experimental group while traditional teaching methods were used on control group. The research was conducted with 10th grade high school students in Beşiktaş District of İstanbul. Geography lesson attitude scale used in this research. After data collection, the data entered to SPSS 17 software program. The data analyzed by using Kolmogrov-Smirnov normality test, independent group t test, and paired group t test. Additionally, interviews and diary techniques used as a qualitative research method. According to the study, it is concluded that there are significant differences between experimental and control group in terms of attitude scores. While the brain based learning method changed the attitudes of students positively, the traditional teaching method did not change the attitude of students in geography lessons

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2007). Öğretim Kuram ve Modelleri. (Editör: Şeref Tan). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Akşit, F. (2007). Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Caine, R.N. ve G. Caine. (2002). Beyin Temelli Öğrenme (Teaching and the Human Brain), (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen), Ankara: Nobel, 2002.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi
  • Duman, B. (2012). Neden Beyin Temelli Öğrenme? Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Kibaroğlu, Y. (2015). Ortaöğretimde Beyin Temelli Öğrenme Kuramına Dayalı Coğrafya Öğretiminin Öğrencinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumu Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans tezi. İstanbul.
  • Köksal, N. (2011). Beyin Temelli Öğrenme. (Editör: Özcan Demirel). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Teyfur, M. (2008). Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar (Editör: Nevin Saylan). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya Öğretimi. Pegem Akademi yayınları. Ankara.

COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2015, Sayı: 32, 61 - 73, 24.07.2015
https://doi.org/10.14781/mcd.24943

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, Beyin Temelli Öğrenme Yöntemine uygun
öğretim ortamını oluşturarak, öğrencilerin coğrafya dersine yönelik
tutumlarında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir.
Araştırmada deney ve kontrol gruplarında tutum ölçeği kullanılarak ön
test ve son test gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda beyin temelli öğrenme
kuramına dayalı yöntem ve teknikler, kontrol grubunda ise geleneksel
yöntemlere dayalı öğretim yöntemleri ve teknikleri uygulanmıştır. Araştırma
denekleri, İstanbul’un Beşiktaş ilçesindeki bir lisede eğitim alan 10. Sınıf
öğrencileridir.
Çalışmada coğrafya dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde Elde edilen veriler SPSS 17 programına girildikten sonra
Kolmogrov-Smirnov normallik testi, bağımsız gruplar için t testi, bağımlı
gruplar için t testi uygulanarak veriler analiz edilmiştir. Ayrıca nitel araştırma
yöntemlerinden mülakat ve günlük tutma yöntemleri de kullanılmıştır.
Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre Beyin Temelli Öğrenme
Kuramına dayalı yöntem ve tekniklerin kullanılması öğrencilerin coğrafya
dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değişmesini sağlamıştır. Geleneksel
yöntemlerle işlenen dersler ise öğrencilerin derse yönelik tutumlarında
herhangi bir değişiklik meydana getirmemiştir.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. (2007). Öğretim Kuram ve Modelleri. (Editör: Şeref Tan). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Akşit, F. (2007). Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Caine, R.N. ve G. Caine. (2002). Beyin Temelli Öğrenme (Teaching and the Human Brain), (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen), Ankara: Nobel, 2002.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi
  • Duman, B. (2012). Neden Beyin Temelli Öğrenme? Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Kibaroğlu, Y. (2015). Ortaöğretimde Beyin Temelli Öğrenme Kuramına Dayalı Coğrafya Öğretiminin Öğrencinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumu Üzerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans tezi. İstanbul.
  • Köksal, N. (2011). Beyin Temelli Öğrenme. (Editör: Özcan Demirel). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Teyfur, M. (2008). Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar (Editör: Nevin Saylan). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya Öğretimi. Pegem Akademi yayınları. Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Kibaroğlu Bu kişi benim

Mehmet Ünlü

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Kibaroğlu, Y., & Ünlü, M. (2015). COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(32), 61-73. https://doi.org/10.14781/mcd.24943
AMA Kibaroğlu Y, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Temmuz 2015;(32):61-73. doi:10.14781/mcd.24943
Chicago Kibaroğlu, Yasemin, ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 32 (Temmuz 2015): 61-73. https://doi.org/10.14781/mcd.24943.
EndNote Kibaroğlu Y, Ünlü M (01 Temmuz 2015) COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 32 61–73.
IEEE Y. Kibaroğlu ve M. Ünlü, “COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 32, ss. 61–73, Temmuz 2015, doi: 10.14781/mcd.24943.
ISNAD Kibaroğlu, Yasemin - Ünlü, Mehmet. “COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 32 (Temmuz 2015), 61-73. https://doi.org/10.14781/mcd.24943.
JAMA Kibaroğlu Y, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2015;:61–73.
MLA Kibaroğlu, Yasemin ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 32, 2015, ss. 61-73, doi:10.14781/mcd.24943.
Vancouver Kibaroğlu Y, Ünlü M. COĞRAFYA DERSLERİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMLARINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2015(32):61-73.