Türkiye ekilen üzüm alanları, üzüm verimi ve üzüm üretimi açısından iyi bir durumda olmasına rağmen dünya şarap üretimi bakımından çok alt sıralarda yer almaktadır. Sektörün en önemli eksikliği, şarabı hem yurt içi hem de yurt dışında tanıtmak konusundaki pazarlama iletişimi çabaların yetersizliğidir. Müşterilerle iletişime geçilememesi; sektör, ürün, marka ve firma hakkında müşterilerin yeterince bilgilendirilememesine neden olmakta ve bu durumda müşterinin ürünü tanımaması, marka hakkında bilgi sahibi olmaması sebebiyle ürüne rağbet göstermemesi neticesini doğurmaktadır. Bu çalışmada; sektörün gelişmesinde, firmaların ürünlerini ve markalarını tanıtmalarında ve dünya firmaları arasında yerlerini almalarında önemli bir payı olan pazarlama iletişimi araçlarının (tutundurmanın) - reklam, satış geliştirme, kişisel satış, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama - önemine değinilmekte ve örneklere yer verilmektedir.-
Although Turkey is well-developed at grape fields, grape performance and grape production, it’s in the below rows in wine production. The main shortage of the sector is the lack of marketing communication efforts on presenting wine both homeland and abroad. Disinteraction with the customer due to the lack of instruction of the customer about sector, productor, brand and company; this cause to the conclusion that customers are not familiar with the product and the brand and don’t demand the product. In this analysis, the marketing communications means – advertising, promotion, personnel selling, public relation, direct marketing – which have an important share on the sector’s development, firms presenting products and presenting their brands and taking part among the world’s companies; is stated and given place to some examples and applications.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2012 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 33 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377