BibTex RIS Cite

TÜRK FİRMALARININ e-İŞ UYGULAMALARI: İMALAT SANAYİİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI - E-BUSINESS APPLICATIONS OF TURKISH FIRMS: A FIELD RESEARCH IN MANUFACTURING INDUSTRY

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 27 - 39, 14.11.2012

Abstract

Özet:

İşletmelerin son yıllarda Bilgi ve İletişim Teknolojilerine
(BİT) adaptasyonu, İnternete bağlanan firma sayısının
artmasıyla hızlanmıştır. Bu teknolojiler, firmaların
ürün/hizmetlerin alım ve satım şeklinde önemli değişiklikler
yaratabilmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin, firma
açısından rekabet avantajı yaratabilmesi için firmalarda
yönetsel anlayışın gelişmiş olması, bu teknolojilerin her sürece
etkin uygulanabilme becerisinin bulunması ve insan
kaynaklarının bu konuda eğitilmiş olması gerekmektedir. Bu
kapsamda çalışmanın amacı firmalarda e-İş uygulamalarının
mevcut durumunu, bu uygulamaların işletme büyüklüklerine
göre ne şekilde farklılaştığını ve yöneticilerin bu konudaki
algılamalarını ve tutumlarını ortaya koymaktır. Bu amaç
doğrultusunda, Türk imalat sanayinde faaliyet gösteren
firmalara yapılandırılmış bir soru formu gönderilerek, soru
formunun analizi gerçekleştirilmiştir. Firma yöneticilerinin
mevcut algılama ve tutumlarına ilişkin alan araştırması
bulguları ortaya konduktan sonra bu yeni iş modelinin
kullanımının yaygınlaştırılmasını sağlayacak öneriler
geliştirilmiştir.

Abstract:

The adoption of Information and Communication
Technologies (ICTs) by enterprises has grown considerably
over the past years with more and more firms with connecting
to the Internet. These technologies can and do lead to dramatic
changes in the way companies buy and sell their products or
services. An improved managerial understanding, capability of
efficient incorporation of these technologies into every
processes and training human resources are the main drivers
of gaining competitive advantages through the use of them.
The objective of the study is to explore the current e-Business
applications, how these applications vary within different sized
firms and perceptions of managers of Turkish firms. Within
this context, an online structured questionnaire is sent to the
Turkish manufacturing SMEs and the questionnaires are
analyzed. After exploring the current perceptions, attitudes
and e-business application patterns, strategies and methods for
enhancing the use of e-Business applications are developed.

Year 2010, Volume: 9 Issue: 34, 27 - 39, 14.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Keti Ventura

Haluk Soyuer

Publication Date November 14, 2012
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 34

Cite

APA Ventura, K., & Soyuer, H. (2012). TÜRK FİRMALARININ e-İŞ UYGULAMALARI: İMALAT SANAYİİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI - E-BUSINESS APPLICATIONS OF TURKISH FIRMS: A FIELD RESEARCH IN MANUFACTURING INDUSTRY. Öneri Dergisi, 9(34), 27-39. https://doi.org/10.14783/od.v9i34.1012000227

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377