BibTex RIS Cite

REKLAMIN FİNANSAL GERİ DÖNÜŞÜ VE BİR ÖRNEK OLAY

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 127 - 141, 16.11.2012

Abstract

2000’li yıllarıda teknolojinin de gelişimiyle değişen iş dünyasında, işletmeler için rekabet avantajı sağlayan unsurların en önemlilerinden biri de “pazarlama faaliyetleri” olmaktadır. Uluslararası rekabet arenasında artık pazarlama giderleri birer harcamadan ziyade yatırım olarak görülmeye başlanmıştır. Ancak yine de yatırımın optimum seviyede tutulabilmesini sağlamak için bu yatırımların geri dönüşlerine ilişkin somut verilere ihtiyaç duyulmaktadır. Günümüzde reklamın şirketlere uzun vadeli getirisi olarak tanımlanabilecek marka değeri üzerine etkisi konusunda somut veriler ortaya konulabilmiştir. Ancak reklamın kısa vadeli finansal etkileri henüz somut olarak belirlenememiştir. Bu çalışmada Brand Finance ve Capital dergisi tarafından düzenlenmeye başlanan “Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması” kapsamında en değerli 100 marka arasında yer alan ve IMKB’ye kayıtlı olan ve yıllık reklam yatırımlarını finansal tablolarında belirten 23 firma üzerinden reklamın finansal etkisi, istatistiki analizler yardımıyla belirlenmeye çalışılacaktır.

Year 2011, Volume: 9 Issue: 35, 127 - 141, 16.11.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Furkan Amil Gür This is me

Azra Bayraktar This is me

Publication Date November 16, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 9 Issue: 35

Cite

APA Gür, F. A., & Bayraktar, A. (2012). REKLAMIN FİNANSAL GERİ DÖNÜŞÜ VE BİR ÖRNEK OLAY. Öneri Dergisi, 9(35), 127-141. https://doi.org/10.14783/od.v9i35.1012000261

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377