BibTex RIS Cite

ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI

Year 2015, Issue: 6, 27 - 32, 11.03.2016

Abstract

Öz
Fotoğrafın üzerine yansıyan zaman algısı onun gerçeklikle kurduğu bağı
güçlendirir. Genel fotoğraf algısı, fotoğrafın bir kanıt niteliği taşıması ve
gerçeğin bir kesitini yansıtması yönündedir. Fotoğrafta zamanın izinin
sekteye uğratılması (varlığı ve izi fotoğrafta mevcut olsa bile, alımlamada
belirleyici etkin bir özelliği olmaması durumu) ile fotoğrafın gerçeklik algısı
kırılma yaşar ve fotoğraf resimselleşir. Fotoğrafın okunmasında başat
öneme sahip olan zaman ve mekan algısı silikleşip, alımlamada içeriğin
baskınlığı azaldığı ve yerini estetik bir deneyime bıraktığı zaman fotoğraf
özgürleşir ve kendine yeni alanlar açar.
Anahtar kelimeler: TFotoğraf, zaman, mekan, gerçeklik algısı, Henri Bergson,
mekansallaşmış zaman, süre.

References

  • • Aziz Augustinus; 2010, İtiraflar, İstanbul: Kabalcı.
  • • Bergson, Henri; 2002, Key writings, Londra: Continuum.
  • • Barthes, Roland; 2000, Camera Lucida, İstanbul: Altıkırkbeş.
  • • Berger, John; 2002, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis.
  • • Ritchin, Fred; 2012, Fotoğraftan Sonra, İstanbul: Espas.
  • • Aristoteles; 2014, Fizik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • • Benjamin, Walter; 2014, Fotografinin Küçük Tarihi. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • • Bergson, Henri; 2005, Creative Evolution, Cosimo Classics.
  • • Bergson, Henri; 1999, Duration and Simultaneity: Bergson and the Einsteinian Universe
  • (Philosophy of Science), Clinamen Press.
  • • Bresson, Henri Cartier; 2006, Karar Anı, İstanbul: YGS Yayınları.
  • • Burgin, Victor; 2013, Fotoğrafı Düşünmek, İstanbul: Espas Yayınları.
  • • Dohrn-van Rossum, G.; 1996, History of the Hour, Chicago: University of Chicago Press.
  • • Gernsheim, H. & Gernsheim, A.; 1969, The History of Photography: From the Camera
  • Obscura to the Beginning of the Modern Era. McGraw-Hill.
  • • Gilbert-Walsh, James; 2010, Revisiting the Concept of Time: Archaic Perplexity in
  • Bergson and Heidegger, Human Studies, 33; 2-3, 173-190.
  • • Lombardi, M.; 2007, http://www.scientificamerican.com/article/experts-time-divisiondays-
  • hours-minutes. Erişim tarihi: 11.06.2015.
  • • Loos, Amanda; 2002, Symbolic, real, imaginary. http://csmt.uchicago.edu/glossary2004/
  • symbolicrealimaginary.htm Erişim tarihi: 11.08.2015
  • • Ergüven, Mehmet; 1998, Görmece. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Florensky, Pavel; 2013, Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Newton, Isaac; 2011, Doğal Felsefenin Matematiksel İlkeleri (Philosophiae Naturalis
  • Principia Mathematica). İstanbul: İdea.
  • • Sayın, Zeynep; 2013, Sunuş. İçinde: Florensky, Pavel; 2013, Tersten Perspektif. İstanbul:
  • Metis Yayınları.
  • • Sontag, Susan; 2005, Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • • Sontag, Susan; 1998, Sanatçı: Örnek Bir Çilekeş. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Sontag, Susan; 2004, Başkalarının Acısına Bakmak. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • • Tresch, J.; 2007, The daguerreotype’s first frame: François Arago’s moral economy of
  • instruments. Studies in History and Philosophy of Science, 38; 445–476.
  • • Turgut, Sadi; 2005, “Genel Görelilik”, Bilim ve Teknik Dergisi. Erişim adresi: http://biltek.
  • tubitak.gov.tr/pdf/genelgorelilik.pdf. Erişim tarihi: 16.06.2015
  • • Zizek, Slavoj; 2000, Welcome to the Desert of the Real. London: Verso.
Year 2015, Issue: 6, 27 - 32, 11.03.2016

Abstract

References

  • • Aziz Augustinus; 2010, İtiraflar, İstanbul: Kabalcı.
  • • Bergson, Henri; 2002, Key writings, Londra: Continuum.
  • • Barthes, Roland; 2000, Camera Lucida, İstanbul: Altıkırkbeş.
  • • Berger, John; 2002, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis.
  • • Ritchin, Fred; 2012, Fotoğraftan Sonra, İstanbul: Espas.
  • • Aristoteles; 2014, Fizik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • • Benjamin, Walter; 2014, Fotografinin Küçük Tarihi. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • • Bergson, Henri; 2005, Creative Evolution, Cosimo Classics.
  • • Bergson, Henri; 1999, Duration and Simultaneity: Bergson and the Einsteinian Universe
  • (Philosophy of Science), Clinamen Press.
  • • Bresson, Henri Cartier; 2006, Karar Anı, İstanbul: YGS Yayınları.
  • • Burgin, Victor; 2013, Fotoğrafı Düşünmek, İstanbul: Espas Yayınları.
  • • Dohrn-van Rossum, G.; 1996, History of the Hour, Chicago: University of Chicago Press.
  • • Gernsheim, H. & Gernsheim, A.; 1969, The History of Photography: From the Camera
  • Obscura to the Beginning of the Modern Era. McGraw-Hill.
  • • Gilbert-Walsh, James; 2010, Revisiting the Concept of Time: Archaic Perplexity in
  • Bergson and Heidegger, Human Studies, 33; 2-3, 173-190.
  • • Lombardi, M.; 2007, http://www.scientificamerican.com/article/experts-time-divisiondays-
  • hours-minutes. Erişim tarihi: 11.06.2015.
  • • Loos, Amanda; 2002, Symbolic, real, imaginary. http://csmt.uchicago.edu/glossary2004/
  • symbolicrealimaginary.htm Erişim tarihi: 11.08.2015
  • • Ergüven, Mehmet; 1998, Görmece. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Florensky, Pavel; 2013, Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Newton, Isaac; 2011, Doğal Felsefenin Matematiksel İlkeleri (Philosophiae Naturalis
  • Principia Mathematica). İstanbul: İdea.
  • • Sayın, Zeynep; 2013, Sunuş. İçinde: Florensky, Pavel; 2013, Tersten Perspektif. İstanbul:
  • Metis Yayınları.
  • • Sontag, Susan; 2005, Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • • Sontag, Susan; 1998, Sanatçı: Örnek Bir Çilekeş. İstanbul: Metis Yayınları.
  • • Sontag, Susan; 2004, Başkalarının Acısına Bakmak. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • • Tresch, J.; 2007, The daguerreotype’s first frame: François Arago’s moral economy of
  • instruments. Studies in History and Philosophy of Science, 38; 445–476.
  • • Turgut, Sadi; 2005, “Genel Görelilik”, Bilim ve Teknik Dergisi. Erişim adresi: http://biltek.
  • tubitak.gov.tr/pdf/genelgorelilik.pdf. Erişim tarihi: 16.06.2015
  • • Zizek, Slavoj; 2000, Welcome to the Desert of the Real. London: Verso.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Selim Süme This is me

Ergün Turan This is me

Publication Date March 11, 2016
Published in Issue Year 2015 Issue: 6

Cite

APA Süme, S., & Turan, E. (2016). ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(6), 27-32.
AMA Süme S, Turan E. ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI. Sanat - Tasarım Dergisi. March 2016;1(6):27-32.
Chicago Süme, Selim, and Ergün Turan. “ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, no. 6 (March 2016): 27-32.
EndNote Süme S, Turan E (March 1, 2016) ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI. Sanat - Tasarım Dergisi 1 6 27–32.
IEEE S. Süme and E. Turan, “ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI”, Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 6, pp. 27–32, 2016.
ISNAD Süme, Selim - Turan, Ergün. “ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/6 (March 2016), 27-32.
JAMA Süme S, Turan E. ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016;1:27–32.
MLA Süme, Selim and Ergün Turan. “ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI”. Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 6, 2016, pp. 27-32.
Vancouver Süme S, Turan E. ZAMANIN VARLIK OLARAK FOTOĞRAFA YANSIMASI. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016;1(6):27-32.